Boty na Instagramie to nowa nieszczęsna moda, którą możemy obserwować na swoich profilach i nie tylko. Problem jest na tyle istotny, że warto posiąść wiedzę w tym zakresie, aby umieć określić, które reakcje i komentarze są dodawane w sposób naturalny, a które niekoniecznie. Dzięki temu uchronimy się między innymi przed współpracą z influencerem, która nam się po prostu nie opłaci. Postarałem się zawrzeć także kilka dodatkowych informacji.

Boty na Instagramie – Jak rozpoznać?  

Boty na Instagramie wbrew pozorom bardzo prosto wykryć. Istnieją narzędzia analityczne, które do tego służą – nieco niżej podrzuciłem jedno z nich. Boty zazwyczaj wyszukują Twój profil po hashtagach, lokalizacji lub na podstawie profili, na które reagujesz. Wtedy zostawiają komentarz, często zupełnie niedopasowany do zdjęcia i tematyki Twojego profilu. Zazwyczaj to coś w stylu: 

“Super”, “Great picture!” “Super zdjęcia, zapraszamy do nas” “Świetny profil”  

Lub inne podobne, na pierwszy rzut oka uniwersalne określenia. Niestety większość z nich to właśnie boty. Najgorsze wydaje się to, że potrafią robić dokładnie to samo, co normalny użytkownik. Zaobserwowanie, skomentowanie lub reakcja nie stanowi dla nich problemu.  

Jednym z przykładów, który doskonale pokazał system, za pomocą którego działają boty jest widoczny tutaj:  

Warszawiak z warszawy udostępnił zdjęcie, które wyraźnie mówi o tym, aby na nie nie reagować. To spowodowało, że oprócz opinii innych osób na temat całej akcji, możemy zobaczyć pełno komentarzy dodanych przez boty, które mówią o tym, jakie to zdjęcie jest super 🙂  Podrzucone zdjęcie jest drugim z serii zawierającej trzy zdjęcia! 


Marketing na Instagramie – Po używać automatów, skoro nie daje to praktycznie nic?  

Jeżeli chciałbyś pustych cyferek i na ich korzyść jesteś w stanie ponieść ryzyko straty konta – śmiało. Generalnie taki marketing na Instagramie nie ma większego sensu, a z czasem Instagram znajdzie sposób, aby zweryfikować i zapobiec takim działaniom.

Obecnie stara się to robić nakładając nowe limity polubień, komentarzy i obserwacji na godzinę, lecz twórcy botów sprytnie omijają ten system dostosowując aplikacje. Miejmy nadzieję, że z czasem takie działania przestaną całkowicie działać, ponieważ nie przekładają się zupełnie na wartość dla użytkowników platformy. A wszyscy przecież chcielibyśmy korzystać z Instagrama po to, aby komunikować się naturalnie z ludźmi i firmami tworząc społeczności.

Naturalne budowanie profilu i zaangażowania na Instagramie wymaga nieco więcej czasu, lecz wtedy rzeczywiście mamy szansę uzyskać prawdziwe zaangażowanie i społeczność. Cyferki mogą jedynie przybudować trochę nasze ego, jednak po co? Skoro tak łatwo to sprawdzić, istnieje mała szansa, że korzystając z podobnych rozwiązań zostaniesz zawierającym dużo współprac influencerem. 

Często traktujemy ilość obserwatorów jako pewnego rodzaju wyznacznik. Ostatnio rozmawiałem z koleżanką, która poznała chłopaka. “Jest taki sławny, zobacz, ile ma followerów – mówi” To sprawdziliśmy, a tam większość dziwnych, fejkowych kont obserwujących po kilka tysięcy osób. Sława naszego koleżki kończyła się na kilkuset naturalnych kontach 🙂

Przecież możemy stworzyć estetyczny i angażujący profil konstruując odpowiednią strategię i plan na niego. Sam napisałem kilka artykułów o narzędziach wcześniej.

Przydatne narzędzia do InstaStory 

Jak dobierać hashtagi na Instagramie?

Jak rozpoznać, czy ktoś korzysta z automatów?  

Sposobów jest dużo. Mamy do tego narzędzia. Zazwyczaj wystarczy wprowadzić profil firmowy, który podejrzewamy o tego rodzaju działania, a statystyki mówią nam o jego aktywności. Jeżeli zauważymy dziwne wahania i systematyczne skoki, w miejscu, gdzie widać konta, które dana osoba zaczyna obserwować i przestaje, możemy coś podejrzewać.  

Jednym z takich narzędzi jest socialblade 

Ważne jest jednak, aby wprowadzany przez nas profil był firmowy – połączony z danym Fanpage na Facebooku.  


Jak znaleźć influencerów – Na co uważać?  

Nic dziwnego, że wiele firm zastanawia się, jak znaleźć influencerów, bo Ci najbardziej angażujący swoją społeczność są niezwykle skuteczni zarówno w budowaniu świadomości danej marki, jak sprzedaży produktów. Wydatki przeznaczane na ten rodzaj marketingu wzrastają z roku na rok, a firmy zauważają już korzyści, które mogą zyskać. Powoduje to jednak jednocześnie ogromną ilość influencerów z fejkowymi obserwatorami, fejkowymi komentarzami i praktycznie zerowym potencjałem, jeżeli chodzi o jakiekolwiek korzyści ze współpracy.  

Pamiętajmy, aby sprawdzać profile dokładnie – nabierając się na boty na instagramie to nie będzie prawdopodobnie dobra współpraca. 

Dokładniejsze dane na temat tendencji wzrostowej influencer marketingu możemy znaleźć w

artykule SocialPress

Przy dobieraniu sobie influencerów na Instagramie powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na zaangażowanie w komentarzach, porównanie osób obserwujących do obserwowanych, profile obserwatorów i tempo wzrostu. Czynników jest wiele więcej i myślę, że napiszę o tym oddzielny tekst. Jeżeli miałbyś pytania w międzyczasie, chętnie na nie odpowiem. Wyślij mi DM 🙂  

Inne artykuły z kategorii

Pin It on Pinterest

Share This