Opieramy kampanie o content marketing. I bardzo dobrze! Na świecie jest tego bardzo dużo, w Polsce trochę mniej. To narzędzie, które całkowicie może odmienić wizerunek marki, spowodować, że wzrośnie sprzedaż lub klient będzie wracał za każdym razem, gdy będzie chciał kupić podobny produkt.

Dzisiaj będzie parę podstawowych info o tym.


Dlaczego?

  • – Jesteśmy przesyceni pustymi informacjami reklamowymi. Trafia do nas tyle pustych nagłówków z tak podobnymi ofertami, że przestają kogokolwiek obchodzić na świadomym poziomie. Konsumenci podświadomie oczekują czegoś więcej.
  • – Często firmy wydają na kampanię niewyobrażalne kwoty. Nic w tym złego, tyle, że często przekaz trafia do złej grupy docelowej lub mimo dużych zasięgów ani zaangażowanie ani sprzedaż nie rosną.
  • – Świadomy konsument zwiększa swoje oczekiwania wobec marek. Często „dobra oferta” i „atrakcyjne ceny” nie wystarczają, aby go u siebie zatrzymać.

 

Tutaj z pomocą przychodzi content marketing.


Czym jest content marketing?

Nail Patel, współzałożyciel KISSmetrics, Crazy Egg i główny ekspert w Kauffman’s Funders School – content marketing to sposób w jaki właściciel marki edukuje obecnych i przyszłych klientów o swoim produkcie i usługach. Celem jego działań jest oferowanie rad, pomocy, informowanie o wszystkim, co może być pomocne dla klienta. Ten rodzaj informacji może być udostępniany za pośrednictwem bloga, video, postów w mediach społecznościowych albo na tradycyjnych formach druku. Możliwości jest nieskończenie wiele. (Def. Pochodzi z tej strony(link)


Kilka ważnych rzeczy w content marketing’u:

  • – Tworzona treść MUSI być wartościowa dla klienta, np. dawać mu procentującą wiedzę, np. jeżeli sprzedaje łopaty, nauczę go kopać, jeżeli opony, mogę nauczyć go je zakładać (trochę trywialne)
  • – Publikować treści musimy systematycznie i często. Nie możemy robić tego dwa razy w miesiącu i liczyć, że wszystko się będzie super ruszało (np. jak ja na blogu, ops)
  • – Ważne jest, aby zadbać o pozycjonowanie SEO, ponieważ jeżeli poświęcimy temu wystarczająco dużo uwagi, przy dobrej strategii możemy się wspiąć na wysokie miejsca wyszukiwarki, dobry content marketing wzmacnia nasze SEO
  • – Musisz być w Social Media – content marketing, treści w trakcie kampanii musi trafiać do klienta, a to są najlepsze kanały, aby to robił, skoro mamy być taśmą produkującą przydatne, wartościowe treści, wypuszczajmy je w Social! Dobre w tym jest to, że Social Media mogą dobrze służyć do publikowania tam ale również jako środek dystrybucji np treści ze strony.
  • – Mamy dokładnie ustalony cel, dla którego tworzymy content i grupę docelową.
  • – Na efekty potrzeba czasu – strategia content marketing’owa ma to do siebie, że zanim zobaczymy widoczne skutki, minie trochę czasu. Przez pierwsze parę miesięcy kampanii będąc małą marką możemy oczekiwać jedynie większego ruchu na stronie. Wymiernych, widocznych, dużych efektów dobrej kampanii można się spodziewać po około 6-12 miesiącach, mimo, że już po paru pierwszych miesiącach zauważysz małe korzystne zmiany. (Zawsze są wyjątki)


Linkuje też filmik mediafun na temat m.in. content marketing’u z Barbarą Stawarz

Przykłady:

  • – My ze swoim, realizowanym teraz projektem „PR na warsztat” (można klikać) startujemy ze strategią content marketingową, tylko jak można się domyślać ma inne cele niż sprzedanie produktu. Np. wykreowanie brand’u w jasno określony sposób, budowanie społeczności wokół marki też może być celem takiej kampanii. Głównie w maju planujemy dawać dużo przydatnej wartości dla wszystkich interesujących się tematem kreowania wizerunku.
  • – Trenerzy personalni wykorzystujący kanały jak YT, Facebook do publikowania filmików obrazujących jak poprawnie wykonywać poszczególne ćwiczenia na siłowni, dający rady dotyczące diety itp. Np. ciąg Zapytaj Trenera
  • Sprawny marketing – organizuje masę szkoleń ale pomijając to udostępniali ogromną ilość darmowych materiałów z przydatną wiedzą na temat branży
  • – Michał Szafrański – Dzieli się np. wiedzą na temat tego jak prowadzić bloga oprócz tego jak oszczędzać pieniądze

Generalnie to przeglądając tablice na Facebooku natkniemy się już co najmniej na parę profili marek, które stosują strategię content marketingową.

Jeżeli chcemy to robić, róbmy to dobrze, uczmy się od najlepszych i badajmy rynek sprawdzając co działa!

adrianpredkiewiczpl@gmail.com

Pin It on Pinterest

Share This