Copywriting SEO i copywriting – tworzenie treści. Możliwe, że spotkałeś się z obydwoma hasłami. Miałeś prawo nie wiedzieć, czym się różnią, dlatego wyjaśnię to poniżej. Jeżeli masz już taką wiedzę, a mimo tego tu jesteś, obserwuj mnie na Facebooku! W przyszłości możesz spodziewać się innych tekstów z zakresu Copywritingu. Bardzo możliwe, że będą mogły Ci pomóc!

Copywriting to trochę jak tchnienie duszy w produkt. Dobrze opowiedziana historia, odpowiednie hasło, mocny tekst sprzedażowy lub motto często sprawiają, że produkt lub usługa stają się czymś więcej, niż zwykłym, ludzkim doświadczeniem. Gdy tchniemy w nie emocje, wartościowe informacje, historię i wezwanie do działania, nasze wyniki mogą wzrosnąć nawet o kilkaset procent.  

A to jeszcze nie wszystko. Artykuły sponsorowane, teksty specjalistyczne, slogany i wpisy na blog napisane w interesujący sposób, przynoszą korzyści, jakich mało. Marka się umacnia, wizerunek firmy idzie w stronę, w którą tylko chcesz, a klientów coraz więcej.

Dobra dobra, a ten Copywriting SEO Panie, czym się różni?

Copywriting SEO spełnia jeszcze jedna ważną funkcję.  

Przede wszystkim jest przyjazny dla Googla, a to sprawia, że odpowiedni tekst wyniesie wybrane słowa kluczowe wyżej w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy, którzy wpiszą daną frazę, na którą pozycjonowany jest nasz tekst, produkt, kategoria, mają wtedy większą szansę trafić na naszą stronę. Dobre teksty wynoszą nas wyżej w wynikach, a to powoduje, że więcej osób zobaczy naszą stronę. Jeżeli nagłówek jest interesujący, będą klikać. Stąd organicznie ląduje ich więcej na stronie, co przy dobrze skonstruowanym lejku zwiększa sprzedaż.

Często obserwując fora branżowe i podobne źródła będziesz mógł się spotkać z takim określeniem, jak “tekst preclowy”. To nic innego jak trochę niższej jakości tekst skierowany głównie na pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki na stronę. 

Copywriting SEO skupia się na tym, żeby nie tylko odbiorcy polubili nasz tekst. Ważna tutaj jest też wyszukiwarka. Prawda, że  taki tekst wymaga trochę pracy przy wyszukiwaniu słów kluczowych, konstruowania samego tekstu, meta title, meta 

copywriting

opisu, dobierania długości tekstu i śródtytułów(nagłówków) o różnych stopniach. Składa się na to wiele czynności ale efekt jest wow. Całość musi być spójna i interesować naszego odbiorcę tak samo mocno jak teksty, które nie są skierowane pod wyszukiwarkę!

Pin It on Pinterest

Share This