Udzielenie dostępu do konta reklamowego na Facebooku to często nieodłączna część zawierania współpracy z klientem. To za jego pomocą zazwyczaj ustawiamy bowiem reklamy na Facebooku, tworzymy kampanie i dokonujemy płatności. Warto zadbać o to, aby nie tylko bezproblemowo znaleźć miejsce, w którym możemy udzielić dostępu do wspomnianego konta reklamowego, lecz także nadać użytkownikowi odpowiednią rolę i uprawnienia.


Gdzie udzielić konta do konta reklamowego w menadżerze reklam na Facebooku?

Szukając miejsca, w którym znajduje się opcja udzielenia dostępu możemy stracić cierpliwość. Szczególnie w sytuacji, gdy nie robiliśmy tego nigdy wcześniej. Na szczęście w rzeczywistości to tylko kilka kliknięć, które zaprowadzą nas do miejsca docelowego. Dodawanie osób do konta reklamowego na Facebooku już za chwilę stanie się znacznie łatwiejsze.

Pierwsze, co musimy zrobić, to dostać się do naszego menadżera reklam. Znajdziemy go rozwijając strzałkę po prawej stronie i wybierając opcję “zarządzaj reklamami”. Następnie zobaczymy utworzone przez nas wcześniej konta reklamowe. Ujrzymy tutaj też wszystkie konta, do których wcześniej nadano nam dostęp.

facebook udzielanie dostępu do menadżera reklam

Kolejny krok to kliknięcie naszego konta reklamowego. Jeżeli już to zrobiliśmy, ujrzymy panel, w którym odbywa się kreacja kampanii reklamowych i inne możliwości promocji na Facebooku.

Teraz wystarczy, że klikniemy w ikonę “Ustawienia”.

Pojawi nam się inny widok, w którym mamy możliwość konfiguracji naszego konta reklamowego. Możemy też dodać kolejne osoby do konta w polu po prawej stronie. Zrobimy to klikając w przycisk “Dodaj osoby”.

Później wpisujemy imię i nazwisko osoby, której chcemy udzielić dostępu do konta reklamowego i wybieramy użytkownika, którego mieliśmy na myśli. Później pozostaje jedynie czekać na potwierdzenie, gdy otrzyma zaproszenie. Teraz może on zarządzać kampaniami na Facebooku. Pamiętajmy jednak, aby wcześniej wprowadzić dane swojej karty i ustalić z osobą tworzącą reklamy budżet, który chcemy przeznaczyć na kolejne kreacje. Inaczej reklama nie będzie mogła zostać stworzona z powodu braku możliwości odebrania płatności przez Facebooka.


Role na koncie reklamowym na Facebooku – Jakiej roli udzielić?

Kolejnym pytaniem, jakie można zadać przy udzielaniu dostępu do konta reklamowego jest te o rolę. Jeżeli robimy to pierwszy raz, możemy nie wiedzieć, która rola jest odpowiednia i wystarczająca podczas naszej współpracy.

Administrator konta reklamowego – Nadając wspomnianą rolę na koncie reklamowym osoba zapraszana ma takie same uprawnienia, co Ty. Może przeglądać, tworzyć i zarządzać kampaniami. Bez problemu może edytować też metody płatności i zmieniać uprawnienia administratorów.

Reklamodawca konta reklamowego – Reklamodawca ma mniej uprawnień, jednak najczęściej zupełnie wystarczą one do skutecznego zarządzania reklamami na Facebooku. Może edytować, tworzyć i analizować kampanie używając przypisanej wcześniej przez nas metody płatności. Może wyświetlać też wspomnianą metodę.

Analityk konta reklamowego – Analityk natomiast ma możliwość wyświetlania reklam i raportów. Nie posiada uprawnień przypisanych powyższym rolom.

Teraz udzielenie dostępu do konta reklamowego nie powinno stanowić problemu. Zrobimy to w czasie maksymalnie kilku minut, gdy skorzystamy z powyższego poradnika. Jeżeli chciałbyś natomiast dodać użytkowników w menadżerze firmy na Facebooku lub wykonać inną akcję, skontaktuj się ze mną, jak Ci wygodniej!

Pin It on Pinterest

Share This