fbpx
Czas czytania: 2 minut

Fajne posty na Facebooka brzmią bardzo prosto, lecz znacznie trudniejsze jest ich stworzenie. Budując bowiem posty na Facebooku musimy zadbać nie tylko o to, by były śmieszne lub po prostu fajne. Powinny też spełniać cele biznesowe (lub jakiekolwiek inne), które mamy jako osoba udostępniająca lub firma. Poniżej znajdziesz wypisane miejsca, w których możesz znaleźć dużo inspiracji i pomysłów do wykorzystania przy swoich stronach. 

Fajne posty na Facebooka – Co zrobić, by post był fajny i skuteczny? 

Tworzenie fajnych postów nie bez powodu nie wychodzi każdemu. Mimo, że z pozoru efekt wirusowy, śmiech odbiorców i szybkie rozchodzenie się takiej treści jest spontaniczne, to znacznie częściej jednak jest zaplanowane. Nie skupimy się jednak tutaj na samym procesie tworzenia wirusowych materiałów, lecz po prostu na poszukiwaniu inspiracji i ich weryfikowaniu. 


Gdzie szukać inspiracji na posty? 

Dobrze uczyć się na przykładach, które działają w danym momencie lub działały w przeszłości. Obecnie jednym z lepszych miejsc, do poszukiwania inspiracji są raporty SoTrender. W nich znajdziemy inspiracje na posty na Facebooku. Jak to zrobić? 

  1. Należy wejść na stronę https://www.sotrender.com/trends/facebook/poland/
  2. Wybrać miesiąc, który nas interesuje. W tym przypadku ostatni, z którego dostępne są dane (jeżeli interesują nas bieżące dane.
  3. Wybrać z listy kategorię, która odpowiada branży, w której działamy obecnie i spojrzeć na Fanpage, które odnotowują największe zaangażowanie w tym czasie. 
  4. Przeklikać i wejść na kilka z nich spoglądając, które posty sprawdzały się najlepiej. Możemy w ten sposób zyskać inspiracje odnośnie formatów, treści, sposobu pisania postów w danej grupie docelowej i pomysłów. Dobrym pomysłem i powszechnie stosowaną praktyką jest również regularne ściąganie takiego raportu i analizowanie poprzedniego miesiąca w branży. Pozwoli nam to być na bieżąco z trendami, co w dłuższej perspektywie przyczyni się do lepszego przewidywania. Będzie nam łatwiej oszacować, co ma szansę na sprawdzenie i odniesienie sukcesu, a co zupełnie nie. Wtedy może nasz fanpage trafi na listę tych najbardziej angażujących w branży, czego bez dwóch zdań Ci życzę. 
  5. Zastosować, wdrożyć inspiracje na własny sposób przy swoim fanpage na Facebooku. 

Spójność ze strategią komunikacji i strategią komunikacji w mediach społecznościowych 

Pomysły na posty na Facebooku to jednak nie powinny być tylko śmieszne. Każdy z nich powinien spełniać cel określony wcześniej lub przybliżać nas do osiągnięcia celów prywatnych / biznesowych. Zależnie od przypadku. Powinien zgadzać się z założeniami w strategii marketingowej lub strategii komunikacji w mediach społecznościowych.

Tylko wtedy możemy uzyskać zaangażowanie, które w następnej kolejności przyniesie firmie więcej korzyści niż kilka polubień posta więcej. Jednym z ważniejszych aspektów działań marketingowych jest bowiem spójne zgranie ich ze sobą, aby do czegoś prowadziły. Bez względu na to, czy chcemy jako firma pokazać się w pewnym stopniu wizerunkowo, czy mamy w zamiarze zwiększenie sprzedaży, czy przyświeca nam jeszcze inny cel. 

Mam nadzieję, że teraz poszukiwanie fajnych postów sprawi Ci mniej problemów, a mając przed oczami strategię wraz z inspiracjami stworzysz treść interesującą klienta końcowego. Powodzenia!