Grupy na Facebooku – Jak tworzyć i wykorzystywać potencjał? 

Grupy na Facebooku to fenomenalny sposób na to, aby skutecznie stosować content marketing i rozbudowywać markę. Wiele osób o tym zapomina skupiając się jedynie na Fanpage’ach. Grupa na Facebooku będzie w wielu przypadku doskonałym uzupełnieniem naszego planu marketingowego. Dlatego dzisiaj napiszę o tym, jaki mają potencjał i przejdziemy przez proces tworzenia grupy. 

Grupy na Facebooku – Jak wykorzystać ich potencjał? 

Na stronie mamy ograniczony przez Facebooka zasięg dotarcia do naszej grupy docelowej. Ułamek osób, który zobaczy nasz post (nawet bardzo dobry) organicznie jest bardzo mały w stosunku do osób, które lubią stronę. W grupach o średniej wielkości trafiamy do większości osób z grupy konkretnie zainteresowanych branżą, usługami lub produktem, jaki chcemy zaoferować. Do tego organicznie. Dlatego przykładowo jeżeli jesteś architektem i prowadzisz fanpage, możesz efektywnie docierać do zainteresowanych też poprzez grupy. Ludki coraz częściej bardziej ufają grupom, w których panuje selekcja postów, moderowanie i zwracanie uwagi na jakość. Fanpage często kojarzy się stricte z reklamą. Będąc architektem, możesz dołączyć do grup skupiających miłośników wystrojów, architektury, domów i tam pokazywać swoje projekty na zasadzie content marketingu. Zobaczysz, że w stosunku do strony, zdobędziesz prawdopodobnie większe zaangażowanie. Dodatkowo, przy odpowiednio długiej i wartościowej strategii, dawaniu informacji, zyskasz fanów na stronie. Możesz również skupić swoją grupę, która będzie miała na celu wymienianie się projektami z ludźmi z branży. To tworzy nowe możliwości! 

Bardzo ważne w strategii marek jest tworzenie swojej społeczności. Obecnie grupy na Facebooku dają tyle możliwości, że czasem trudno jest znaleźć lepszy sposób. Często poszczególni członkowie grupy zweryfikują treści, które im podajesz, dlatego muszą być dobrej jakości. Jeżeli coś, co będziesz publikował okaże się słabe, nie zdobędziesz rzeszy fanów.


Tworzenie grupy na Facebooku – Jak stworzyć grupę na Facebooku? 

Teraz przejdziemy przez sam proces tworzenia. Pokażę wszystko na screenach. Facebook uczynił tworzenie grup przyjaznym dla użytkownika. Zaraz to zobaczysz.  

  1. Kliknij utwórz grupę grupy na facebooku
  2. Nadaj nazwę i ustawienia prywatności grupy. Możesz wybrać pomiędzy trzema opcjami prywatności. Wybierz taką, o której myślisz, że najlepiej sprawdzi się w Twoim wypadku. Potem wybierasz emotikonę.grupy na facebookugrupy na facebooku
  3. Spersonalizuj i gotowe! Teraz masz już swoją grupę na Facebooku. grupy na facebooku

Później trzeba pomyśleć, jakie osoby dokładnie będą pasować do grupy i sprawić, że się nią zainteresują. Następnie aktywna moderacja z pewnością pomoże zarządzać dodawanymi treściami.  

Przeprowadziłem już dużo kampanii z wykorzystywaniem grup branżowych. Sam jestem co najmniej w kilku, w których szukam pomocy, produktów, wiedzy lub odpowiedzi na wszystkie pytania. Grupy na Facebooku są cool.  

I z tej okazji odsyłam też tutaj 🙂

Marketing i kampanie w Social Media

%d bloggers like this: