Wiele osób dzisiaj nie ma pojęcia jak prowadzić stronę na Facebooku w sposób, który przynosi zyski i większą świadomość marki. Strategie, które sprawdzały się jeszcze kilka lat temu teraz stają się już nieaktualnie. Prowadzenie fanpage firmy w interesujący sposób to sztuka. Potrzeba tutaj wyczucia, odpowiedniego podejścia i wiedzy.
Jak prowadzić stronę na Facebooku w 2018 roku?
Aktualny rok przyniósł nam dużo zmian. Reklama na Facebooku wymaga znacznie większego zaangażowania i kreatywności w konstruowaniu kolejnych postów i kampanii. Musimy angażować odbiorców, aby algorytm podbijał nam zasięg. Każda reakcja, komentarz i udostępnienie ma znaczenie.
Zobacz też, jak zwiększać zasięgi organiczne
Wiele przedsiębiorców jeszcze kilka lat temu traktowało Facebooka jak serwis ogłoszeniowy lub tablicę z ulotkami. Wrzucało same, sztywne oferty w oczekiwaniu, że ktoś przejdzie na stronę i kupi ich produkt. Co najlepsze, takie podejście się sprawdzało. Teraz praca nad prowadzeniem facebooka wymaga większej dozy kreatywności i umiejętności. Jeżeli chciałbyś go wreszcie w dobre ręce zajrzyj:
Obsługa Firmowego Fanpage na Facebooku
- Śledzenie nowości – Jeżeli chcemy, aby nasza strona na Facebooku angażowała i przynosiła efekty, powinniśmy śledzić nowości. Pracownicy Facebooka co chwila wypuszczają coś nowego, a trendy warto śledzić. Zmiany w grupach sprawiły, że teraz mamy więcej informacji na temat każdego członka. Posty 3D także zostały wykorzystane przez niektóre marki z powodzeniem. Jeżeli będziemy śledzić nowe rzeczy, łatwiej nam będzie później skonstruować treść o potencjale viralowym. Poza tym testujmy różne rodzaje postów. Wiele firm np. Znajduje ostatnio ciekawe zastosowania notatek.
- Stosunek zasięgów do rodzajów postów – Spójrz na swoją tablicę. Jesteś w stanie sobie przypomnieć czasy, gdy pojawiały się na niej w większości treści tekstowe? Tak było jeszcze kilka lat temu. Teraz widzisz zdjęcia, wideo i live’y, które wykonują Twoi znajomi. O ostatnich jesteś często informowany dodatkowo powiadomieniem. Zwróć na to uwagę i skup się na rodzajach postów, które wygenerują większy zasięg organiczny.
- Twórz społeczność – Przy konstruowaniu strategii skup się na organizowaniu społeczności dookoła swojej marki. W ten sposób zbudujesz większą lojalność klientów i sprawisz, że będą wracać. Aby to zrobić, komunikuj się z nimi, zadawaj pytania, rób ankiety, podsyłaj wartościowe treści. Bez zaangażowania nie sprawisz, że wszyscy będą chętnie dołączać do Twoich grup i społeczności. Jeśli włożysz w to wystarczającą ilość energii masz odpowiednie kompetencje, uda Ci się.
Jak prowadzić Fanpage na Facebooku? – Połącz sprzedaż z aktywną komunikacją i rozrywką.
Jeżeli prowadzenie fanpage sprowadzić do połączeniu ze sobą kilku elementów, byłyby to te powyżej. Posty sprzedażowe powinny się pojawić na każdej stronie firmowej. Klienci powinni wiedzieć co sprzedajemy i w czym jesteśmy lepsi od konkurencji. Zarówno w branży B2C, jak B2B odgrywają one bardzo ważną rolę.
- Dialog z odbiorcą (aktywna komunikacja) – Posty sprzedażowe to jednak nie wszystko. Prowadzenie fanpage wymaga także dialogu z konsumentami. Wywołasz go często pytaniami, odpowiednią grafiką, wideo, materiałem live z kulis firmy lub ankietą. Jeżeli użytkownik poczuje, że rzeczywiście jest dla Ciebie interesujący, z większą szansą później cokolwiek od Ciebie kupi. Klienci chcą, żebyśmy z nimi rozmawiali.
Chętnie porozmawiam o szczegółach i pokażę, czym się różni “ta dobra” komunikacja od “tej złej” komunikacji, gdy się do mnie odezwiesz.
Wydaje mi się, że najczęściej brak zaangażowania w stronę wynika z tego, że klienci tam nie zaglądają, a nie zaglądają, bo tam nic nie ma. Takie błędne koło 😓. Więc jak zacząć? Traktować swoją stronę od początku jakby miała super duży ruch?
Jasne, od początku wypada prowadzić swoją stronę profesjonalnie. Bez tego klienci się nie zainteresują. Dobrze, gdy po wejściu na Fanpage już spotkają się z publikowanymi treściami. Jeżeli czekalibyśmy, aż przyjdą, aby potem zacząć angażować więcej środków w stronę, pewnie byśmy się nie doczekali 🙂