Wiele osób dzisiaj nie ma pojęcia jak prowadzić stronę na Facebooku w sposób, który przynosi zyski i większą świadomość marki. Strategie, które sprawdzały się jeszcze kilka lat temu teraz stają się już nieaktualnie. Prowadzenie fanpage firmy w interesujący sposób to sztuka. Potrzeba tutaj wyczucia, odpowiedniego podejścia i wiedzy.  

Jak prowadzić stronę na Facebooku w 2018 roku?  

Aktualny rok przyniósł nam dużo zmian. Reklama na Facebooku wymaga znacznie większego zaangażowania i kreatywności w konstruowaniu kolejnych postów i kampanii. Musimy angażować odbiorców, aby algorytm podbijał nam zasięg. Każda reakcja, komentarz i udostępnienie ma znaczenie. 

Zobacz też, jak zwiększać zasięgi organiczne 

Wiele przedsiębiorców jeszcze kilka lat temu traktowało Facebooka jak serwis ogłoszeniowy lub tablicę z ulotkami. Wrzucało same, sztywne oferty w oczekiwaniu, że ktoś przejdzie na stronę i kupi ich produkt. Co najlepsze, takie podejście się sprawdzało. Teraz praca nad prowadzeniem facebooka wymaga większej dozy kreatywności i umiejętności. Jeżeli chciałbyś go wreszcie w dobre ręce zajrzyj:  

Obsługa Firmowego Fanpage na Facebooku

  • Śledzenie nowości – Jeżeli chcemy, aby nasza strona na Facebooku angażowała i przynosiła efekty, powinniśmy śledzić nowości. Pracownicy Facebooka co chwila wypuszczają coś nowego, a trendy warto śledzić. Zmiany w grupach sprawiły, że teraz mamy więcej informacji na temat każdego członka. Posty 3D także zostały wykorzystane przez niektóre marki z powodzeniem. Jeżeli będziemy śledzić nowe rzeczy, łatwiej nam będzie później skonstruować treść o potencjale viralowym. Poza tym testujmy różne rodzaje postów. Wiele firm np. Znajduje ostatnio ciekawe zastosowania notatek.  
  • Stosunek zasięgów do rodzajów postów – Spójrz na swoją tablicę. Jesteś w stanie sobie przypomnieć czasy, gdy pojawiały się na niej w większości treści tekstowe? Tak było jeszcze kilka lat temu. Teraz widzisz zdjęcia, wideo i live’y, które wykonują Twoi znajomi. O ostatnich jesteś często informowany dodatkowo powiadomieniem. Zwróć na to uwagę i skup się na rodzajach postów, które wygenerują większy zasięg organiczny.  
  • Twórz społeczność – Przy konstruowaniu strategii skup się na organizowaniu społeczności dookoła swojej marki. W ten sposób zbudujesz większą lojalność klientów i sprawisz, że będą wracać. Aby to zrobić, komunikuj się z nimi, zadawaj pytania, rób ankiety, podsyłaj wartościowe treści. Bez zaangażowania nie sprawisz, że wszyscy będą chętnie dołączać do Twoich grup i społeczności. Jeśli włożysz w to wystarczającą ilość energii masz odpowiednie kompetencje, uda Ci się.  

Jak prowadzić Fanpage na Facebooku? – Połącz sprzedaż z aktywną komunikacją i rozrywką. 

Jeżeli prowadzenie fanpage sprowadzić do połączeniu ze sobą kilku elementów, byłyby to te powyżej. Posty sprzedażowe powinny się pojawić na każdej stronie firmowej. Klienci powinni wiedzieć co sprzedajemy i w czym jesteśmy lepsi od konkurencji. Zarówno w branży B2C, jak B2B odgrywają one bardzo ważną rolę. 

  • Dialog z odbiorcą (aktywna komunikacja) – Posty sprzedażowe to jednak nie wszystko. Prowadzenie fanpage wymaga także dialogu z konsumentami. Wywołasz go często pytaniami, odpowiednią grafiką, wideo, materiałem live z kulis firmy lub ankietą. Jeżeli użytkownik poczuje, że rzeczywiście jest dla Ciebie interesujący, z większą szansą później cokolwiek od Ciebie kupi. Klienci chcą, żebyśmy z nimi rozmawiali.  

Chętnie porozmawiam o szczegółach i pokażę, czym się różni “ta dobra” komunikacja od “tej złej” komunikacji, gdy się do mnie odezwiesz. 

Kontakt 

Pin It on Pinterest

Share This