Współczynnik odrzuceń to jedna z ważniejszych składowych naszej analityki strony internetowej. Powinniśmy zadbać o wszystkie szczegóły, aby go zmniejszyć. Przecież ilość czasu spędzonego przez użytkownika na naszej witrynie świadczy o tym, czy jest wystarczająco atrakcyjna. A jeżeli tego byłoby mało, to mniejszy współczynnik odrzuceń wpływa na wyższą pozycję w wyszukiwarce. Gigant z Doliny Krzemowej na pewno weźmie pod uwagę to, jak bardzo użytkownicy angażują się na Twojej stronie. 

Zanim przystąpimy do prób zmniejszania współczynnika odrzuceń, zlokalizujmy za pomocą Google Analytics miejsca na stronie, które mają z nim największy problem. To nam da dużo informacji na sam początek. Przede wszystkim będziemy wiedzieć, za co wziąć się w pierwszej kolejności.  

Wiadomo. Atrakcyjne i wartościowe dla użytkownika treści to podstawa. To one powodują, że współczynnik odrzuceń spada. Jednak aby osiągały pożądany efekt, powinniśmy zadbać także o inne aspekty. Skuteczny copywriting wiele zmieni, jednak lepiej, aby szedł w parze z pozostałymi czynnikami.

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? – 6 sztuczek 

1. Przyśpieszenie strony – Jeżeli Twoja strona ładuje się potwornie długo, nic dziwnego, że użytkownicy zwiewają. Sam w momencie, gdy musiałeś czekać na ładującą się w nieskończoność stronę, straciłeś nadzieję i wyszedłeś. Dodatkowo to jeden z kluczowych czynników branych pod uwagę przez wyszukiwarkę.  

Do sprawdzenia czasu ładowania się strony i możliwych poprawek posłuży Ci narzędzie PageSpeed Insights  

2. Zwiększenie czytelności – Niektóre strony posiadają tak minimalną czytelność, że z trudem przechodzi się od linijki do linijki. Warto zadbać o pogrubienia w odpowiednich miejscach, podkreślenia, punktowanie, liczne nagłówki i wystarczająco długi odstęp pomiędzy wersami. Czcionka, której używasz na swojej stronie także ma znaczący wpływ. Zastanów się, jakie strony są dla Ciebie najatrakcyjniejsze wizualnie, a później wprowadź te praktyki przy przebudowie swojej.  

Osobiście polecam czcionki z rodziny sans serif – Jedną z nich właśnie czytasz. Mam nadzieję, że jest łatwo i przyjemnie.  

A w tym miejscu przeczytasz o tym, jak tworzyć przyciągające nagłówki 

3. Zawarcie większej ilości informacji – Jeżeli użytkownik wejdzie na Twoją stronę w celu pozyskania istotnych dla niego informacji i żadnych nie zobaczy, współczynnik odrzuceń znacząco wzrośnie. Warto zadbać o wszystkie informacje, które byłyby potrzebne do zakupu, przeczytania artykułu lub kontaktu bezpośredniego.

4. Zastosuj skuteczne CTA (call to action) – Wezwania do działania to kolejne elementy, których brakuje na wielu stronach. Dziwne, szczególnie, gdy wiemy, że to one mają ostatecznie przekonać klienta do przejścia dalej.  

Powinieneś zastanowić się także nad linkami wewnętrznymi, które możesz zastosować na stronie i w artykułach.  

5. Zadbanie o responsywność strony – Współczynnik odrzuceń może wydać się szczególnie wysoki także w sytuacji, gdy Twoja strona nie jest responsywna. Dostosowanie się do użytkowników smartfonów to obowiązkowa sprawa. Przecież coraz więcej osób korzysta wyłącznie z nich.  

6. Poprawa nawigacji strony – Twoje menu strony pokazuje użytkownikowi, czego może się spodziewać. Zadbaj o to, aby było czytelne i nie budziło wątpliwości. Każda osoba, która wchodzi na stronę powinna wiedzieć, gdzie się udać po poszukiwane informacje.  

Jeżeli nie wiedziałeś, jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń na swojej stronie internetowej, mam nadzieję, że zostało to odrobinę bardziej wyjaśnione. Jeżeli masz pytania, skontaktuj się ze mną! 

Kontakt

Pin It on Pinterest

Share This