Możliwe, że zastanawiasz się jak zrobić wydarzenie na Facebooku. Jeżeli Twoja firma, Ty lub marka, którą reprezentujesz planuje wprowadzić nowy produkt, zrobić event, zebranie lub spotkanie, wydarzenie na Facebooku to konieczność. Z powodzeniem możesz go użyć także przy organizacji imprez, urodzin, chrzcin lub nawet ślubu. W takiej sytuacji wystarczy wybrać, czy Twoje wydarzenie będzie widoczne dla wszystkich, czy tylko dla zaproszonych gości. Może posłużyć później jako miejsce, do zdawania relacji lub dodawania zdjęć tak, aby nie było potrzeby wysyłać ich każdemu z gości w kolejności. O tym zaraz. Jeżeli chciałbyś natomiast stworzyć wydarzenie jako firma, strona, dowiedz się, jak założyć fanpage.

Dlaczego wydarzenia na Facebooku są cool? 

Twoje zasięgi na Fanpage mają bardzo ograniczony zasięg. Jeżeli ktoś polubił Twój Fanpage, to jeszcze nie znaczy, że publikowane informacje do tego odbiorcy dotrą. W wydarzeniu osoby obserwujące, które zareagowały na nie biorąc udział, prawdopodobnie zostaną poinformowane o Twoich postach.  

  1. Możliwość wyboru osób, dla których będzie widoczne nasze wydarzenie. Poniżej dowiesz się krok po kroku jak utworzyć wydarzenie na Facebooku, gdzie pokażę taką opcję ale już tutaj zaznaczę, że jest plus tego rodzaju. Możesz wybrać przy tworzeniu, czy wolisz, aby Twoje wydarzenie było publiczne, czy prywatne 
  2. Trafiasz tylko do osób rzeczywiście zaangażowanych. Ludzie nie biorą udziału w wydarzeniach, które ich nie interesują. Jeżeli ktoś wziął udział w Twoim wydarzeniu, jest zainteresowany tematyką, eventem lub produktem, jaki wprowadzasz. Publikując posty masz pewność, że trafiasz do swojej grupy docelowej. Osoby, które przyjdą na wydarzenie i dostaną od Ciebie wystarczająco dużo wartości, a wcześniej nie lubiły Twojego Fanpage, pewnie zrobią to teraz. 
  3. Oczywiście, wszystkie okazje stoją przed Tobą tylko w momencie, gdy stworzysz wydarzenie w interesujący sposób i zaciekawisz nim grupę docelową. Musisz przyłożyć się do wizualizacji wydarzenia, opowiedzenia historii, zbudowania napięcia i zachęcenia. A dalej poradnik krok po kroku. 

Jak zrobić wydarzenie na Facebooku – Poradnik 

Kliknij “Utwórz wydarzenie

jak zrobić wydarzenie na Facebooku

Dodaj zdjęcia lub film wydarzenia – Nie zalecam w żadnym wypadku korzystać z motywów proponowanych. Wyglądają zbyt przeciętnie, tak się nie wyróżnisz. Później pozostanie Ci jeszcze dokładna lokalizacja, godzina i interesujący opis.  

 jak zrobić wydarzenie na Facebooku

Teraz opcja, w której wybierasz kto może widzieć Twoje wydarzenie. 

jak zrobić wydarzenie na Facebooku

I gotowe! 🙂  Teraz możesz rozpocząć promocję swojego wydarzenia. Możesz też napisać do mnie, żeby dowiedzieć się, jak to zrobić.  

Wykorzystanie wydarzeń w promocji marki

Wydarzenia na Facebooku to skuteczny sposób, aby promować swoją markę. Jeżeli nasza firma organizuje ciekawy event, robi live lub webinar, a nawet otwiera rekrutacje, często w promocji takiej aktywności pomoże nam stworzenie wydarzenia na Facebooku. Z jego pomocą możemy zaprosić osoby potencjalnie zainteresowane w kilka chwil, a później, gdy dołączą, każdy udostępniany przez nas post będzie widoczny. Często widuje się także grupy na Facebooku – Wydarzenia w (miasto). Gdy będziemy mieć stworzony swój event na Facebooku, tam znajdziemy jeszcze większą ilość potencjalnych odbiorców.

Pin It on Pinterest

Share This