Zwiększenie konwersji na stronie to jeden z najważniejszych celów, jakie stawiają przed sobą sklepy internetowe. Wiele z nich ma z tym problem. Często specjaliści nie zdają sobie sprawy, że wystarczy kilka zabiegów, aby procent konwersji wzrósł, a zbieranie leadów stało się łatwiejsze.

Jak zwiększyć konwersję na stronie? – Sprawdzone praktyki

Konwersja w sklepie internetowym wzrośnie, jeżeli tylko zadbamy o poniższe elementy. Warto pamiętać, że każdy szczegół ma znaczenie. Przyłóżmy się zarówno do treści sprzedażowych, jak strony wizualnej.

  • Nagłówek otwierający i jego wsparcie

Powinniśmy zadbać, aby po wyświetleniu landing page pojawił się interesujący, duży i czytelny nagłówek. Musi być tak skonstruowany, aby przykuwał uwagę użytkownika. Warto pamiętać także o drugim, mniejszym nagłówku, który będzie wsparciem. Powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby zastosowane teksty sprzedażowe mocno zachęcały do dalszego eksplorowania.

Tutaj dowiesz się o sprawdzonych strukturach pisania nagłówków

  • Zadbaj o cel strony głównej i CTA

Każda strona główna powinna mieć cel. Niektóre mają Cię zachęcić do przejścia na stronę z produktami, a inne zebrać lead w postaci danych. Jeszcze inne są skonstruowane tak, aby skłonić Cię do kontaktu. Musisz ustalić cel swojej strony głównej, ułożyć sprecyzowany i dokładny lejek konwersji, a później skutecznie go wdrożyć. Aby przekonać potencjalnych klientów do przejścia z jednego poziomu lejka do drugiego, skorzystasz z wezwania do działania (CTA). Przyciski zachęcające użytkowników do działania powinny pojawiać się wielokrotnie na stronie.

  • Uproszczenie i mało możliwości wyboru

Konwersja w sklepie internetowym wzrośnie, gdy uprościsz lejek sprzedażowy tak, jak tylko się da. Prostota, minimalizm i intuicyjność to podstawy, jeżeli chcemy doprowadzić klienta do kupna naszego produktu. Wiele sklepów i stron internetowych posiada także za dużo możliwości wyboru. Takie zabiegi oszałamiają klienta utrudniając mu decyzję. Ułatwienie całego procesu w tym przypadku polega na zmniejszeniu liczby dostępnych opcji. Wtedy nasz użytkownik z łatwością się skoncentruje i szybciej dojdzie do zakupu.

Warto spojrzeć na tekst, w którym napisałem, na co zwrócić uwagę odnośnie copywritingu i wyglądu strony internetowej.

  • Nie kopij tekstów ani żadnych opisów produktów

Kopiowanie opisów produktów i tekstów nie sprzyja pozycjonowaniu. Twoi klienci także nie będą tacy chętni do zakupu, gdy wszędzie zobaczą znajome teksty. Zdecydowanie bardziej opłacalne okaże się zainwestowanie w unikalne i ciekawe treści, które sprzedają.

Tutaj dowiesz się, czego jeszcze unikać przy pisaniu opisów produktów

  • Wizerunek i elementy świadczące o zaufaniu

Jeżeli zależy Ci, aby zbieranie leadów stało się łatwiejsze, teksty sprzedażowe były skuteczniejsze, a konwersja w sklepie internetowym rosła szybko, skorzystaj z możliwości umieszczenia na stronie głównej różnego rodzaju certyfikatów i referencji. Podobne zabiegi znacznie zwiększają wiarygodność i często decydują o tym, czy klient kupuje.

Jak zyskać wiarygodność?

  • Krótki czas ładowania strony, prostolinijność i odpowiednia struktura

Powinniśmy zwrócić uwagę także na strukturę naszej strony i jej szybkość ładowania. Wiadomo, że klient, który czeka, zniechęca się do zakupu. Znaczna część z nich wychodzi jeszcze zanim dana strona się załaduje.

Pewnie zauważyłeś, że zwiększenie konwersji wymaga odrobiny starań. Największe wyzwanie często stanowią treści i grafika. Jeżeli chciałbyś zwiększyć skuteczność swoich treści, dobrze trafiłeś.

Zapraszam do kontaktu

adrianpredkiewiczpl@gmail.com

Pin It on Pinterest

Share This