Jeżeli zastanawiasz się jak zwiększyć ruch na stronie internetowej, dobrze trafiłeś. Każdy go potrzebuje. Przecież to właśnie ruch przyczynia się do zdobywania klientów, czytelników, większej ilości leadów i zainteresowania naszą firmą. Niestety wiele firm nie wie, jak go skutecznie pozyskiwać. Często zdarza się także sytuacja, w której strony mają duży ruch, jednak mały odzew i krótki spędzony czas na stronie. To oznacza, że tworzymy niedopasowane treści i musimy zmodyfikować przekaz pod naszą grupę docelową, ale o tym w dalszej części tekstu. 

Jak zwiększyć ruch na stronie – 9 podpowiedzi 

1.Współpraca z influencerami  

Współpracując z influencerami możesz skorzystać także z ich zasięgów i użytkowników, których przyciągają. Warto dobierać do współpracy twórców z tej samej branży, aby grupa docelowa była podobna. To zmniejszy nasz problem z późniejszym bezwartościowym ruchem i krótkim czasem spędzanym przez użytkowników na stronie. Współpraca może opierać się na poleceniu naszego konkretnego wpisu, usługi, stworzeniu wspólnej treści lub po prostu wspomnieniu o nas w swoim materiale. 

2. Marketing w mediach społecznościowych 

Media społecznościowe to jeden z najskuteczniejszych sposobów sprowadzania ruchu na stronę internetową. Dostosowując odpowiednio komunikację marki i udostępniając wartościowe treści, użytkownicy chętnie przejdą na stronę, aby zobaczyć, co tam ciekawego kryjesz. Należy pamiętać także o tym, że media społecznościowe to nie tylko posty na Facebooku, ale także Instagram, Pinterest, LinkedIn, Google+, Twitter lub Snapchat. Warto wybrać te, które będą spójne z marką.  

Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat marketingu w mediach społecznościowych, zajrzyj na: 

Mojego bloga 

Stronę z ofertą dotyczącą mediów społecznościowych

3. Komentowanie innych materiałów w internecie 

Warto udzielać się pod treściami udostępnianymi przez innych. Pomyśl sobie, ile razy czytałeś artykuł ze swojej branży i miałeś wrażenie, że mógłbyś coś dodać. Mimo to zamknąłeś kartę i kontynuowałeś plan swoich zajęć. Jeżeli będziesz zostawiał komentarze pod innymi materiałami, wzbudzisz zainteresowanie użytkowników twórcy. Część z nich przejdzie na Twoją stronę, aby zobaczyć więcej. Tak odbywa się skuteczne zdobywanie klientów. 

4. Wartościowe treści  

Pomyśl o swoim użytkowniku. Przyszedł do Ciebie, bo złożyłeś mu obietnicę. Mogła to być obietnica nowej wiedzy, obietnica sprzedaży dobrego produktu lub czegokolwiek innego. On jest u Ciebie w konkretnym celu. Jeżeli nie dasz mu tego, czego się spodziewa, szybko wyjdzie z witryny i więcej go nie zobaczysz. Zwróć uwagę, aby Twoje teksty na stronie, artykuły i opisy zawierały konkretne, wartościowe dla Twoich potencjalnych klientów informacje.  

5. Dostosowanie strony i artykułów do wyszukiwarki Google (SEO) 

Pamiętajmy, że treści powinny być nie tylko wartościowe, ale także dostosowane do wyszukiwarki. Podczas pisania zwracajmy uwagę na to, czy tekst jest przyjazny SEO. Odpowiednia struktura treści, nagłówki i linkowanie to podstawy, jakie powinniśmy zawrzeć, jeżeli nie wiemy, jak zwiększyć ruch na stronie. Właśnie to nam go przyniesie w dłuższej perspektywie.  

Copywriting – Wartościowe treści przyjazne Google 

6. Struktura strony – UX 

Użytkownicy i wyszukiwarka lubią strony, które mają uporządkowaną strukturę i UX na wysokim poziomie. Nawigacja powinna zostać stworzona czytelnie, aby nie wzbudzać wątpliwości.  

Copywriting i wygląd strony internetowej

7. Wielokanałowość 

Generowanie ruchu na stronie to nie tylko działania wewnątrz witryny i w mediach społecznościowych. Zdobywanie klientów i użytkowników odbywa się także na konferencjach branżowych, targach, wystąpieniach i innych wydarzeniach. Docieranie do ludzi realnie także może ich sprowokować do sprawdzenia naszej oferty i zajrzenia na stronę internetową. Przeanalizujmy dokładnie każdy kanał, który przyjdzie nam na myśl i określmy, czy będzie przydatny akurat dla naszej działalności.  

8. Regularność publikacji 

Regularność publikacji w różnych kanałach to podstawa, o której wiele osób zapomina. Publikując dużą ilość materiałów w krótkim okresie czasu możesz sprowadzić duży ruch na stronę. Pamiętaj jednak, że jeżeli przez następne pół roku nie opublikujesz nic, nie zobaczysz u siebie tak samo dużej grupy użytkowników. Warto ustalić na początku to, z jaką częstotliwością zamierzamy publikować materiały, treści w różnych kanałach i trzymać się strategii do końca.  

Mam nadzieję, że to Ci pomoże zwiększyć ruch na stronie. Jeżeli nie, znajdziemy rozwiązanie razem. Porozmawiajmy 🙂  

 

Pin It on Pinterest

Share This