Pinterest w Polsce jeszcze nie zdobył dużej grupy użytkowników. Wiele osób jeszcze nie miało z nim styczności i mało wie na jego temat. Są zdezorientowani zaraz po tym, jak się zarejestrują w aplikacji lub witrynie. Tekst ma na celu przybliżenie tematu każdemu, kto jeszcze nigdy nie zetknął się z Pinterestem, a jest ciekawy jego możliwości.  

Pinterest – Co to jest? 

Pinterest można nazwać taką wizualną wyszukiwarką. Pomaga nam znaleźć zdjęcia o określonej tematyce i poszukać inspiracji. Czasem dane zdjęcie skieruje nas dodatkowo na stronę z ciekawym artykułem. Mówi się, że Facebook i Instagram są skoncentrowane na przeszłości lub teraźniejszości z naszego życia. Pinterest pokazuje przyszłość. Gromadzimy tam inspiracje i rzeczy, które nam się podobają pod względem estetycznym.  

Korzystają z niego z powodzeniem zarówno wielkie marki, jak użytkownicy. Konsumentami treści w tym miejscu są w większości kobiety. To one zazwyczaj poszukują estetycznych grafik, które wzbudzą w nich emocje.  

Jak zbierać swoje własne inspiracje?  

Pinterest umożliwia użytkownikom tworzenie swoich tablic tematycznych. Później zapiszą oni w nich bez problemu zdjęcia, które ich zainspirowały lub zaciekawiły. Warto wspomnieć o tym, że zazwyczaj na Pintereście więcej zapisujemy cudzych zdjęć niż dodajemy swoich, co nie oznacza, że nie możemy postąpić inaczej.  

Jeżeli interesuje Cię nowoczesna architektura, możesz stworzyć tablicę o takiej nazwie i kolekcjonować tam piny z współczesnymi budowlami, które robią na Tobie wrażenie. Siłą rzeczy pojawia się spora szansa, że trafisz wtedy na stronę jednego z deweloperów, architektów lub biura nieruchomości. Podobnie to wygląda w innych branżach, które wykorzystują to medium. 

Sam korzystam z Pinteresta sporadycznie od kilku miesięcy, a moje tablice wyglądają tak: 

Pinterest

Pinterest

Więcej zobaczysz na moim profilu


Częstotliwość? 

Każde medium społecznościowe charakteryzuje się inną częstotliwością wstawiania nowych postów. Pinterest tutaj też ukazuje swoją oryginalność. Najlepiej zapisywać poszczególne piny regularnie. Lepiej robić to regularnie, ale wstawiać mniej pinów niż w jeden dzień zasypywać mnóstwem nowych pinów.  

Dodając zdjęcie na Pinterest powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na opis i odnośnik. Od opisu zależy, czy ktoś, kto szuka określonej inspiracji, trafi akurat do nas. Odnośnik później ułatwi skierowanie użytkownika na naszą stronę docelową.  

🙂

Stworzę jeszcze tekst, który opowie o wykorzystaniu Pinteresta w strategii marketingowej swojej firmy  

To medium, które jest nieco mniej znane, a szczególnie jeżeli wspomnimy o osobach starszej dany. Nic straconego. Przeczytaj także o Snapchacie!

Pin It on Pinterest

Share This