posty na facebooku

Posty na Facebooku – Jak zwiększyć zasięg organiczny?

 
Posty na facebooku ostatnimi czasu stają się coraz większym wyzwaniem. Branża marketingowa narzeka strasznie na spadające zasięgi. Facebook w trosce o autentyczność i rzeczywiste dopasowanie treści stopniowo wycina posty – sztuczki zachęcające do głosowania reakcjami i podobne. Szczerze można się było tego spodziewać. Na szczęście nam, najlepszym, nie grożą spadki na stronach firmowych. Wystarczy, że zadbamy o poszczególne elementy strategii i spersonalizowany, atrakcyjny content.
 
Prowadzenie Fanpage wymaga specyficznych umiejętności, kreatywności i wyczucia. Marketing i kampanie w Social MediaModel, który jeszcze niedawno panował w niektórych firmach brzmiał: „Skoro pracuje tyle lat, robi już to i to, dorzućmy mu jeszcze fejsa, coś rozkręci”, przestaje się sprawdzać. Specjalista okazuje się potrzebny szczególnie w czasach spadających zasięgów organicznych. Trzeba przecież temu jakoś zapobiec, a media społecznościowe zmieniają się tak szybko, że często osoba „dodatkowo ogarniająca fejsa” nie
nadąża. Wtedy zasięg nie do końca się zgadza. Wiele firm w ten sposób odbiera sobie szanse na efektywne wykorzystanie Facebooka w promocji i utrzymaniu relacji.
 
 

 Posty na Facebooku – Jak zwiększyć zasięg organiczny

 
Tutaj podrzucę Ci kilka pomysłów, które możesz sprawdzić, aby Twoje firmowe posty na Facebooku
zyskały większy zasięg.
 
Różne rodzaje i szaty graficzne postów – Jeżeli przykładowo udostępniania jest galeria, warto dobrać zdjęcia tak, aby razem tworzyły estetyczną, spójną całość. Od jakiegoś czasu możemy także publikować ankiety na stronach dołączając nawet zdjęcie lub gif. Zazwyczaj cieszą się dużym zaangażowaniem. Bardzo ważne, aby zwrócić uwagę na personalizację w stosunku do naszych klientów. Analizujmy dostępne statystyki i patrzmy na które rodzaje postów reagują najlepiej. Próbujmy live’ów, wideo, galerii, kanw i innych patrząc co i w jakiej częstotliwości działa najlepiej. Dbajmy o to, aby wszystkie treści były wysokiej jakości. To bardzo ważne. Użytkownicy coraz częściej pomijają treści, które nie są wartościowe.

Marketing szeptany w grupach tematycznych – Tutaj wbrew pozorom możemy uzyskać zarówno dużą ilość wejść na naszą stronę docelową z ofertą, jak zwiększyć zasięg poszczególnych postów. Możliwości grup są jeszcze dosyć szerokie. Możemy czasem także (w zależności od branży) stworzyć firmową grupę powiązaną ze stroną. Skupi ona wtedy naszych fanów w jednym miejscu. Dotarcie do nich z nowymi informacjami będzie łatwiejsze. Pisałem o tym też tutaj:

Grupy na Facebooku

Emoji – Wbrew pozorom posty na facebooku z odpowiednio dobranymi do okazji, specyfiki posta i grupy docelowej przynoszą spore korzyści. Taki tekst z ciekawą strukturą i emoji wygląda po prostu estetyczniej i łatwiej zwrócić na niego uwagę.

Korzystaj z nowości – Skuteczne prowadzenie na Facebooku to także korzystanie z nowinek, które wprowadza. Pojawiają się co chwila. Sam przy firmowych Fanpage staram się zawsze wprowadzić daną nowinkę. Zazwyczaj dobrze się sprawdza. Ankiety na stronach? – Spróbujmy. Live? – Czemu nie. Marketplace? – Czas to potestować. Testuj testuj testuj.
 
Call To Action – Kampanie na Facebooku bez Call To Action nie istniałyby. To ważny element. Jeżeli zależy Ci na tym, aby klienci wysyłali wiadomości, właśnie takiego używaj wezwania do działania. Jeżeli chcesz od nich czegoś innego, też o tym wspomnij.
 
Odpowiedzi i zaangażowanie na innych stronach – Odpowiedź na wiadomości klientów i komentarze pod Twoimi postami powinny być standardem. Dodatkowo na zasięg korzystnie wpływają komentarze z pozycji Fanpage na innych stronach firmowych z podobnej branży. Często przy kreatywnym komentarzu część fanów z drugiej strony przyjdzie sprawdzić też Ciebie. Dobrze byłoby także napisać coś w komentarzu partnera jakiegoś wspólnego projektu lub skomentować zdjęcie, na którym została oznaczona nasza firma.
 
To tylko kilka z pomysłów, których możesz użyć do zwiększania zasięgów organicznych. Pamiętajmy, aby wszystko, co robisz było autentyczne. Facebook dąży do naturalnej komunikacji między użytkownikami i firmami. Dużo też zależy od specyfiki branży. Najważniejsza lekcja tutaj – Próbuj, testuj, analizuj, testuj, a na pewno znajdziesz kilka swoich złotych środków.
%d bloggers like this: