fbpx
Czas czytania: 4 minut

Przydatne aplikacje do Instagrama pomagają obrabiać zdjęcia w sposób estetyczny i spójny ze swoim zamysłem na profil prywatny lub firmowy. Instagram to narzędzie, które obecnie jest jednym z dominujących kanałów marketingowych, gdy mówimy o mediach społecznościowych. Skuteczność w tym kanale zależy jednak o wielu czynników, a jednym z nich są atrakcyjne i ciekawe zdjęcia. Jak więc obrobić wszystkie swoje materiały, aby wyglądały spójnie, estetycznie i przyniosły efekt w postaci większej liczby obserwujących?

Jak zaplanować ładny profil na Instagramie? 

Współcześnie wiele firm planuje do przodu swój profil na Instagramie. Influencerzy i firmy, które opanowały tą sztukę zyskują największą liczbę obserwujących i nie ma co się dziwić. Starannie dobrane zdjęcia, odpowiednia ich obróbka i dopracowana siatka potrafią zrobić ogromne wrażenie i przyciągają wzrok. Bez problemu zaplanujesz swoje zdjęcia tak, aby wyglądały dobrze nie tylko w pojedynkę, lecz razem. Obecnie używam przy prowadzeniu profili firmowych głównie aplikacji Preview i bardzo chwalę sobie efekt, który można osiągnąć z jej pomocą. 

Preview – Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji, a już będziesz w stanie dodać kilka zdjęć bezpośrednio do niej. Następnie stoi przed Tobą zadanie w postaci starannego ich poukładania. Zaplanujesz w ten sposób, kiedy dodać które zdjęcie, aby finalnie wszystkie układały się w spójną i estetyczną całość. Oprócz tej funkcji sprawdzisz też podstawowe statystyki profilu. 

Aplikacje do Instagrama – Obróbka zdjęć 

Aplikacje do obróbki zdjęć na Instagramie obecnie są jednymi z najpopularniejszych mimo tego, że narzędzie samo w sobie oferuje już wiele opcji edycji. Ogromna ilość filtrów i opcji obróbki nie jest jednak wystarczająca dla osób, które planują utrzymać estetykę swojego profilu na najwyższym poziomie. Aplikacje do Instagrama okazują się bowiem przydatne nie tylko w branży Beauty. Mamy szanse efektywnie je wykorzystać nawet w branży przemysłowej, gdyż obecnie każdy konsument oczekuje wysokiej jakości materiałów. Często niezależnie od tego, co sprzedajemy. Poniższe aplikacje dobrałem w taki sposób, aby można było wybrać odpowiednią dla siebie. Same funkcjonalności mają podobne, lecz to, co je różni, to łatwość użytkowania. 

Snapseed – Możemy między innymi zwiększać natężenie światła (w tym punktowo), zwiększać ilość detali, regulować balans bieli i dowolnie transformować. Aplikacja oferuje więcej możliwości niż wewnętrzny edytor Instagrama. Wykonamy z jej pomocą wiele czynności i w dużej ilości przypadków wystarczy nam ona, aby obrobić wykonane wcześniej materiały. 

Lightroom – Kompletna aplikacja do Adobe, której wykorzystanie na telefonie (smartfonie) jest niezwykle proste. Wykorzystując pełne możliwości wystarczy nam ona w całościowym przygotowaniu zdjęcia przed wrzuceniem na profil. Nie musimy też płacić wysokiego abonamentu na ten moment, aby z niej korzystać i notować z tego tytułu korzyści. 

Canva – Jeżeli zajmujesz się marketingiem, pewnie dane Ci było słyszeć o aplikacji, którą jest Canva. Umożliwia tworzenie ładnych materiałów graficznych praktycznie od zera zarówno na komputerze jak komórce. Najczęściej wykorzystywana jest nie do samej obróbki zdjęć, lecz tworzenia szablonów z dodatkowym tekstem lub innymi elementami kreatywnymi. Czasem do samego tworzenia treści do profilu nie będzie Ci potrzebna. Szczególnie, gdy stawiasz na naturalne fotki bez żadnego rodzaju dodatków. Niemniej jednak warto przetestować i przeanalizować opcje, jakie posiada, gdyż może przydać się w przyszłości, a konto jest zupełnie darmowe. 

Pixlr – Posiada podobne funkcje jak Snapseed i Lightroom, lecz różni się samym panelem użytkownika. To jeden z powodów, który powinien zachęcić Cię do jej przetestowania. Dopiero po sprawdzeniu łatwości obsługi każdego z narzędzi będziesz w stanie sprawdzić, które w największym stopniu odpowiada na Twoje potrzeby. 

Aplikacje do obróbki wideo – Jak zadbać o jakość filmików na Insta? 

Czasem oprócz ładnych zdjęć i relacji (InstaStory – Przeczytaj o aplikacjach do tego kanału), odczujemy potrzebę montowania i wrzucenia krótkiego wideo. Być może to relacja z wydarzenia, spotkania w biurze lub zapowiedzi nowych produktów w sklepie internetowym. Warto w tym celu przetestować kilka aplikacji do obróbki wideo, których opcje pozwalają na tworzenie średniozaawansowanych i amatorskich filmów. 

Clips – Relacje zdjęciowe, wideo i wiele innych w kilka chwil to efekt, jaki osiągniesz wykorzystując Clips. Cechuje się łatwością użycia. Niestety zarówno ona jak poniższy Filmr w komplecie ze zmontowanym filmikiem dają Ci znak wodny w rogu ekranu. Wygląda to w większości przypadków bardzo nieprofesjonalnie. Sprawia to, że konieczne jest wykupienia opcji usuwającej znaczek lub zdecydowania się na inne narzędzie. 

Filmr – Jedna z najłatwiejszych aplikacji do obróbki wideo na Instagramie, z którą kiedykolwiek się spotkałem. Wystarczy, że dodasz do niej kilka filmików i w kilka minut zamienisz w jeden klip. Dodatkowo dodasz podstawowe efekty, gdy tylko będzie taka potrzeba. Całość bezpośrednio udostępnisz na Instagramie.

Camrecorder – Aplikacja, która zdecydowanie wyróżnia się na tle tych opisanych przede mnie wcześniej. Dzięki niej uzyskamy efekt kliszy, starego wideo, który niekiedy potrafi urozmaicić treści na profilu. Szczególnie, gdy prowadzimy profil w zamyśle czarno-białym. 

Darmowe narzędzia – Zadbaj o swój profil firmowy lub prywatny na Instagramie

Warto od początku swojej obecności na Instagramie zaplanować, jak planujemy go zorganizować i co na nim publikować. Przeczytaj o strategii marki na Instagramie, a pomoże Ci to zachować spójność. Kompozycja zdjęć na Instagramie ma duży wpływ na to, jak duża liczba odbiorców dostrzeże nas i zaobserwuje. Jednocześnie podczas pracy przy promowaniu i prowadzeniu profili na Instagramie dużej ilości marek nauczyłem się, że nie ma jednej sprawdzonej metody. 

Ważne, aby Twoja strategia była dopasowana do tego, co lubi Twoja publika, dawała pewną wartość i cieszyła oko pod względem estetycznym. Wszystkie powyższe aplikacje do Instagrama przetestowałem sam. Regularnie ich używam i uznałem, że ich lista przyda się również Tobie w działaniach. Czas, aby przetestować na własną rękę, czy spełniają oczekiwania i wnieść jakość swoich treści na wyższy poziom. 

Narzędzia to nie wszystko! 

Pamiętaj, że nawet najlepsze narzędzia i aplikacje nie zastąpią umiejętności robienia dobrych sesji zdjęciowych i nagrywania wideo. Wszystko, co wrzucasz, dodatkowo powinno być spójne ze strategią i celami, które chcesz osiągnąć. Dopiero zadbanie o każdy element kreacji i dystrybucji swoich treści szanse na osiągnięcie sukcesu marketingowego zwiększają się. Powodzenia!