Przedsiębiorcy często zastanawiają się – Reklama na Facebooku, czy Google Adwords? Obie platformy traktowane są tak, jakby służyły tym samym celom. W rzeczywistości dzieli je wiele różnic, a sama kampania wykorzystująca każdą ze strategii będzie miała nieco inne cele. Reklama na Facebooku i Google Adwords w odpowiednio skonstruowanej strategii współgrają ze sobą, aby przynosić wymierne korzyści dla marki. 

W artykule dowiesz się o:  

  • Różnicach pomiędzy FacebookAds, a Google Adwords 
  • Jak skutecznie połączyć dwa kanały dotarcia do klienta i cieszyć się z korzyści? 

FacebookAds i Google Adwords – Różnice 

Zasięg  

Więcej użytkowników w Polsce korzysta z Google niż z Facebooka. Nie są to duże różnice, jednak trzeba było zawrzeć tą informację. Przykładowo w sytuacji, gdy kierujemy swoje reklamy do dużo starszej grupy odbiorców. Wtedy możemy nie znaleźć ich tak dużo na Facebooku, jak w wyszukiwarce Google. 

Ceny reklam  

Kampanie reklamowe na Facebooku zwykle cechują się dużo niższą ceną (za kliknięcie) niż z wykorzystaniem Google Adwords. Nic nie zapowiada zmiany w najbliższym okresie czasu. Warto wspomnieć także, że w przypadku wyjątkowo dokładnego, specyficznego targetowania na Facebooku w drodze wyjątku możemy osiągnąć wyższy koszt za kliknięcie niż podczas kampanii Adwords.  

Targetowanie grupy docelowej 

Największa przewaga, jaką może pochwalić się reklama na Facebooku. Targetowanie reklam w tym kanale może być niezwykle dokładne. Osoba targetująca reklamę może na własną rękę wybrać dokładny profil grupy docelowej, do której trafi przekaz.  Facebook zbiera o każdej osobie ogromną liczbę danych, które wykorzystuje podczas dopasowywania treści. Google Adwords nie oferuje aż takiej precyzyjności, jednak może się pochwalić innymi zaletami.  

Do jakich odbiorców docierają reklamy  

Bardzo ważne jest określenie, do kogo docieramy uruchamiając kampanię na Facebooku i w Google Adwords. Osoby korzystające z wyszukiwarki w momencie wyszukiwania danej informacji lub produktu są bliżej podjęcia decyzji o zakupie niż użytkownicy poruszający się po tablicy na Facebooku. Na Fb mogą oni zobaczyć reklamę, zainteresować się nią i zacząć rozważać kupno danego produktu lub skorzystania z usługi. A, no i oczywiście Facebook też sprzedaje. 

Zarówno kampania na Facebooku, jak w Google Adwords może pochwalić się możliwościami promocji za pomocą innych swoich usług. Facebook umożliwia reklamę także na Instagramie i w Messengerze, a Google w Gmail i na YouTube. 

Reklama na Facebooku i Google Adwords – Główne zadania – Czego zazwyczaj nie rozumiemy podczas dobierania strategii? 

Reklama na Facebooku służy w dużej mierze do komunikowania i uświadamiania użytkowników. Na tej platformie budujemy świadomość marki i budzimy w potencjalnych klientach potrzebę kupna danego produktu lub skorzystania z usługi. To może być pierwszy kontakt użytkownika z marką – pierwszy etap lejka sprzedażowego. Odbiorca dowiaduje się o firmie, zaczyna się interesować i rozważać skorzystanie z oferty.  

Reklama w wyszukiwarce spotyka się z klientem, kiedy już czegoś szuka. Możemy to potraktować jako kolejny etap w drodze konsumenta. Po zetknięciu się z marką na Facebooku ma świadomość jej istnienia, a podczas późniejszego wyszukiwania dokonuje zakupu. Jeżeli wcześniej spotka się z marką, której nazwę zobaczy podczas poszukiwania produktu lub usługi, prawdopodobnie skorzysta właśnie z jej oferty. Google domyka nam często sprzedaż. 

Przedsiębiorcy często myślą, że muszą wybierać pomiędzy jedną, a drugą platformą. Prawda natomiast jest taka, że wykorzystanie dwóch daje w zdecydowanej większości przypadków lepsze efekty. Prowadzenie profili w mediach społecznościowych jest korzystne dla firm. Warto przeznaczyć budżet na oba kanały. Reklama na Facebooku i w Google Adwords często okazują się sprzymierzeńcami w naszej walce o klienta. Działają razem 🙂

Pin It on Pinterest

Share This