Rozpoczęcie współpracy z agencją mediów społecznościowych lub agencją marketingową wiąże się z koniecznością przekazania wybranych materiałów i dostępach. Przecież chciałbyś, aby Twoja firma była obsłużona wedle najwyższych standardów i ze wszystkimi możliwymi korzyściami. Będzie to możliwe po wykonaniu kilku czynności, dzięki którym początek współpracy będzie jeszcze przyjemniejszy. 


Rozpoczęcie współpracy i onboarding klienta – Jak wejść na pokład pomyślnie?

Wejście na pokład współpracy wymaga jedynie kilku czynności, które pozwolą nam wykorzystać w pełni energię, zaangażowanie i potencjał, jaki mamy. 


Pierwszy krok: Przekazanie dotychczasowych materiałów graficznych, logotypu i brandbooka 

Przesłanie powyższych materiałów powinno być jedną z pierwszych czynności do wykonania zaraz po zawarciu współpracy. Jeżeli materiały zostaną wysłane sprawnie, przyspieszy to możliwości tworzenia treści, grafik i kreacji reklamowych firmy. Strategia obecności w mediach społecznościowych zostanie dopracowana pod kątem wytycznych i grupy docelowej. 

Logo i brandbook to podstawowe materiały, które powinny zostać przekazane. Jeżeli firma prowadziła wcześniej działania z danymi kreacjami lub posiada materiały charakterystyczne dla swojej marki, także zaleca się ich przesłanie. Pozwoli to zachowanie spójności w przyszłych działaniach. Niekiedy, przykładowo przy prowadzeniu facebooka dla e-commerce, często można uzyskać dodatkowo zrobione wcześniej zdjęcia produktów (których nie ma na sklepie) i materiały wideo. Dzięki temu mamy większe pole do popisu i uwolnienia strumienia kreatywności w przyszłych działaniach. 


Drugi krok: Jeżeli jeszcze go nie mamy, stworzenie menadżera firmy 

Menedżer firmy na Facebooku to miejsce, z którego jeszcze łatwiej będzie nam zarządzać dostępami do poszczególnych stron na facebooku i kontami reklamowymi. Stworzymy je przechodząc na stronę:

https://business.facebook.com/

Stworzenie menedżera firmy to kilka kliknięć. Wystarczy, że wprowadzimy dane swojej firmy i gotowe. Ekran wygląda jak poniżej.

Kolejny krok, gdy menedżer firmy został utworzony to dodanie do niego fanpage, czyli naszej strony na facebooku i konta reklamowego. Należy dodać obydwa elementy do menedżera firmy. 


Trzeci krok: Nadanie statusu partnera agencji social media 

Kolejnym krokiem jest nadanie statusu partnera agencji social media. Istnieje co najmniej kilka innych sposobów, aby przekazać dostępy zarówno do konta reklamowego, jak fanpage ale ten wydaje się być obecnie najszybszy i najłatwiejszy. Oczywiście, można przydzielić dostęp konkretnej osobie, jak wyjaśniłem we wpisie na temat konta reklamowego. 

Status partnera nadamy wchodząc w konkretne miejsce w menedżerze przedstawione poniżej.

  1. Należy kliknąć trzy kreski widoczne z lewej strony ekranu, a następnie odnaleźć “Ustawienia firmowe” 
  2. Odnajdź polę “Użytkownicy”, a następnie “Partnerzy”
  3. Dodaj nowego Partnera za pomocą przycisku o takiej właśnie nazwie 
  4. Wprowadź identyfikator menedżera firmy, w tym przypadku: 239905303540028 

Jeżeli wykonasz powyższe kroki, będziemy mogli rozpocząć tworzyć kampanie reklamowe i kreacje komunikacyjne dla wybranych marek. 

Następnie pozostaje jedynie zadbać o to, aby wpisać w odpowiednie miejsce kod menedżera firmy współpracującej agencji social media. Dzięki temu wszystkie działania zarówno na koncie reklamowym, jak i na fanpage’u będą całkowicie jawne dla obu stron, a wzajemne współpraca stanie się transparentna. 


Czwarty krok: Dodanie pożądanej metody płatności

Kampanie na facebooku mogą być tworzone, gdy będziemy mogli za nie zapłacić. Płatność natomiast odbywa się za pomocą karty, którą przypina się do konta reklamowego. Jak to zrobić? 

  1. Jeżeli jesteś jeszcze w menedżerze firmy, to dobrze. Przejdź do ustawień płatności. 
  2. Znajdziesz następnie sekcję “Metody płatności”, gdzie kliknięcie opcji “Dodaj metodę płatności” pozwoli Ci na swobodne wprowadzenie danych karty. 
  3. Wpisz w wyznaczone miejsca dane karty i kliknij “zatwierdź”

Zmierzamy ku końcowi – Krok piąty, czyli instalacja Piksela 

Piksel facebooka instaluje się podobnie do konta Analytics. Nie musisz robić tego w żadnym wypadku sam. Możesz przesłać kod Piksela do swojego programisty lub udzielić dostępu do strony lub sklepu internetowego (jeżeli jest na CMS’ie), a wykonamy całą akcję za Ciebie. 

Piksel umożliwia tworzenie bardziej zaawansowanych grup odbiorców opartych o odwiedzających Twoją stronę użytkowników. Dzięki niemu możliwe będzie między innymi wykonanie działań remarketingowych. 

Mam nadzieję, że teraz rozpoczęcie współpracy i dopełnienie formalności w postaci przekazania dostępów będzie jeszcze szybsze i prostsze. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, chętnie przeprowadzę przez cały proces wskazując punkty i odpowiadając na pytania w tym samym czasie.

Pin It on Pinterest

Share This