Skuteczny copywriting charakteryzuje się wysokim stopniem wiarygodności. Teksty mają przecież sprzedawać produkty lub usługi, a żeby sprzedawać, muszą przekonywać odbiorców. Jeżeli stracisz wiarygodność, a Twoje teksty sprawią wrażenie nieszczerych, nie sprzedasz. Tutaj podpowiem Ci, jakie czynniki wpłyną na większą wiarygodność w Twoich tekstach. Dobry copywriter wie, że klienci są mądrzy i nie wierzą byle czemu, musi się postarać! 

Skuteczny copywriting – 5 wzmacniaczy wiarygodności 

Skuteczny copywriting to super broń w arsenale closera. Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę nowego sklepu. Strona Ci się podoba. Zadbali o estetykę i UX. Szybko się po niej poruszasz, a szybkość ładowania to marzenie. Wchodzisz w produkt i się zastanawiasz. W głębi serca wiesz, że nie potrzebujesz go teraz ale tak Cię kusi, no i jeszcze ta cena… Co Cię przekona do zakupu?

1.Konkretne informacje i precyzyjne wyniki. 

Gdy zobaczysz, że produkt kupiły przed Tobą 522 osoby, a cena wzrośnie za 5 dni, to troszkę mniej się zastanawiasz. Dodajmy do tego wyraźne informacje na temat materiału, funkcji, kolorystyki, dostawy i procedury zwrotu. Wszystko czarno na białym. Czujesz się komfortowo ale nie na tyle, żeby kliknąć przycisk “Kup Teraz”. Dobry Copywriter o tym wie, dlatego wzmocni swój przekaz. Bardzo skuteczne okazuje się też zawarcie różnego rodzaju wyników badań – “80% osób wychodzi z witryny po 10 sekundach – zatrzymaj ich na dłużej!”

2.Osoba z autorytetem 

Przesuwasz kursorem w dół, a tam widzisz… Swojego lidera opinii, osobę, którą obserwujesz na Instagramie lub powszechnie znanego aktora. Równie dobrze mógłbyś zobaczyć jedynie nazwisko specjalisty, a obok cytat. Jesteś już o krok do decyzji o kupnie. Dostałeś dowód społeczny. Skoro rekomenduje to Twój autorytet, to musi być naprawdę dobre. Marka osobista to potężne narzędzie sprzedażowe, ponieważ najczęściej ludzie nie kupują tylko produktu, którego będą mogli używać, lecz osobę, która im go sprzedaje. Podobnych produktów pewnie jest na rynku wiele, lecz kupują akurat u konkretnego sprzedawcy lub osoby, która rekomenduje dlatego, że ufają jej wizerunkowi.

3.Optymistyczne prognozy 

Niech Ci ktoś na dodatek napisze, że trend na ten konkretny produkt dopiero wzrasta, a planowana sprzedaż to nie 522 osoby, które kupiły, a 2522 osoby! Sugeruje to przydatność produktu i to, że osoby, które już go wzięły, muszą wyrażać zadowolenie. Albo informacja, że ten sam produkt w Stanach osiągnął już super gigantyczny poziom sprzedaży, a tutaj dopiero się rozwija. Dostałeś jedyną szansę, aby ją wykorzystać! Nie skusisz się?

Skuteczny Copywriting i wiarygodność - Adrian Prędkiewicz

Skuteczny Copywriting i wiarygodność Adrian Prędkiewicz

4.Odpowiednio dopasowana komunikacja do grupy docelowej 

No jasne, że się nie skusisz jeżeli tekst będzie sztywny i pozbawiony prostych słów. Przecież masz 17 – 30 lat i nie masz ochoty na wysublimowany prawniczy żargon, który skończysz czytać po kilku godzinach. A potem jeszcze raz, ze słownikiem. Chcesz prostego i jasnego przekazu. Dlatego w tym przypadku spodziewasz się uczucia, jakbyś dostał mail od kolegi, a nie pismo sądowe. Jeżeli ten czynnik zostanie spełniony to jeszcze… W niektórych przypadkach natomiast powinieneś dobrać bardziej stonowany ton i ostrożny przekaz. Wszystko zależy od Twojego odbiorcy, jego wieku, płci, stopnia wykształcenia i wielu innych czynników, które świadczą o tym, jaka komunikacja podoba mu się najbardziej. Jeżeli miałbym powiedzieć o jednej rzeczy, która cechuje skuteczny copywriting, to dopasowanie do odbiorcy. Bez tego za daleko nie zajedziemy.

5.Łatwy i bezpośredni kontakt 

Musisz zaznaczyć, jak skontaktować się z Twoją firmą łatwo i bezpośrednio. Dobre CTA (Call To Action) załatwi sprawę. Jeżeli widzisz, że w każdej chwili możesz zadzwonić do nieznanej wcześniej firmy i zapytać o produkt, zyskujesz większe zaufanie. Dobry copywriter wie, że skrócenie kontaktu do minimum wpływa korzystnie na sprzedaż. Efektywnie to wykorzystuje.  

Gotowe! Teraz Twój tekst powinien zyskać na wiarygodności.

Skuteczny copywriting działa już od dziesiątek lat, zadziała i teraz!  

Zobacz, czego unikać przy opisach

Jeżeli chcesz o cokolwiek zapytać, napisz do mnie!

Pin It on Pinterest

Share This