Hashtagi na Instagramie to podstawa w budowaniu wokół swojego profilu zaangażowanej społeczności. To właśnie ich używamy wyszukując interesujące treści i zdjęcia w tym medium społecznościowym. Ostatnio Instagram wprowadził nową opcję, a mianowicie śledzenie hashtagów. Postanowiłem trochę to przetestować. Pozaglądałem trochę na profile i zauważyłem, że wielu marketerów, którzy pisali o tej opcji, wcale z niej nie korzysta. Przynajmniej na swoich profilach. Poniżej napisałem o tym, jakie są moje doświadczenia po kilku tygodniach.

Marketing na Instagramie – Śledzenie Hashtagów

Marketing na Instagramie ściśle wiąże się z zabawą hashtagami. Po dodaniu opcji ich obserwowania, wiele osób, które wcześniej korzystały z Pinteresta, poczuło się jak w domu. Tam też możemy śledzić daną tematykę, frazę. Nie obserwujemy wtedy konkretnych użytkowników, ale sam hashtag. Wtedy na naszej tablicy pojawi się każda treść, którą autor odpowiednio oznaczy.

Zobacz też -> Przydatne narzędzia do Instagrama

Które hashtagi warto obserwować?

Jeżeli chcemy obserwować dane hashtagi w Polsce, musimy naprawdę się postarać, aby znaleźć coś wartościowego. Dzieje się tak dlatego, że większość użytkowników używa angielskich hashtagów. Jeżeli interesują nas treści z całego świata, możemy obserwować też takie. Ja zaobserwowałem między innymi #konferencja, #szkolenie i #książki.

Od tamtego momentu w dowolnej chwili mogę zobaczyć wszystkie oznaczone w ten sposób treści. Jeżeli przeglądam stronę główną lub lokalne InstaStory też na nie trafiam. Dzięki temu mam wgląd do większości popularnych konferencji, które odbywają się w danym czasie. Rzadko kiedy trafiały się sytuacje, gdzie pominąłem jakieś ważniejsze wydarzenie tego rodzaju. Zazwyczaj zawsze znalazł się użytkownik, który pochwalił się uczestnictwem.

Śledzenie hashtagów możemy wykorzystać jako dodatek w naszej strategii. Jeżeli tylko znajdziemy odpowiednie, używane frazy, łatwo odnajdziemy naszą grupę docelową. Później możemy zaangażować się w takiego posta i wnieść wartość dodaną, podzielić się doświadczeniami. Spore ułatwienie dla budowania relacji i zdobywania wiedzy. Kilka razy udało mi się znaleźć w ten sposób wartościową dla mnie treść. Jeżeli dodatkowo wniesiesz dużo wartości do posta oznaczonego danym hashtagiem, autora dzieli tylko krok od sprawdzenia Twojego profilu i zaobserwowania go.

Sprawdź opcję sam w strategii i zobacz, jak zadziała u Ciebie!

Pin It on Pinterest

Share This