Jeżeli dotychczas mieliście jakiekolwiek z tym, jak sprawdzić statystyki na Facebooku czy ze skutecznym wykorzystaniem ich w celu wyciągnięcia wniosków, to koniec takich sytuacji. Bardzo lubię pracę na danych, cały proces analizy i dobierania na jej podstawie adekwatnych, najskuteczniejszych działań. Statystyki na Facebooku widzę bardzo często, lecz mam świadomość, że dla początkującego znalezienie ich lub analiza może stanowić małe wyzwanie.


Jak sprawdzić statystyki na Facebooku?

Jeżeli chociaż kilka razy mieliście okazję korzystać z firmowej strony, pewnie kojarzycie cały wygląd sekcji po lewej stronie po wejściu w statystyki. Widzimy tam dane dotyczące efektów poszczególnych aspektów na stronie firmowej na Facebooku. Należą do nich między innymi liczba polubień, wydarzenia, zdjęcia, recenzje, oferty pracy, notatki i inne.


Statystyki na Fb – Wyjaśnienie poszczególnych sekcji po lewej stronie – Co i gdzie znajdziemy?

  • Promocje – Informacje o promocjach płatnych i kampaniach Ads, jakie były wykonane dla strony na Facebooku.
  • Osoby obserwujące stronę – Jak sama nazwa mówi, zobaczymy tu dane o osobach, które obserwują naszą markę. Pamiętajmy, że to inny wskaźnik niż “polubienia”, gdyż stosunkowo często są ze sobą mylone.
  • Polubienia – Wskaźnik, który obserwuje każda osoba zajmująca się prowadzeniem Fanpage na Facebooku. Często dla klienta odzwierciedla on w pewnym stopniu stopień w jakim zwiększa się świadomość marki.
  • Zasięg – Zasięg na Facebooku to bardzo rozległy temat, a tutaj mamy okazję zobaczyć jak nasza strona sobie z nim radziła w danym, wybranym okresie czasu. To jeden z czynników, który pomoże nam oszacować skuteczność naszych działań i wyciągnąć wnioski na później. Szczególnie warto w temacie wniosków przyjrzeć się jednak sekcji “Posty”.
  • Posty – Jedna z najważniejszych sekcji pod względem analizy i optymalizacji swojej komunikacji na Facebooku. To tutaj zobaczymy, które posty się sprawdzają, a które zupełnie nie interesują naszych fanów. Będziemy mieć okazję analizować zasięg każdego, odrębnego posta i wyciągać wnioski w celu poprawy strategii.
  • Materiały powiązane z marką – To sekcja, w której zobaczymy informację, gdy inna marka oznaczy naszą stronę firmową w swoim poście. Wyświetli nam się wtedy wspomniany post, jego data i inne informacje.
  • Osoby – Pewnie najbardziej kusi sprawdzenie, czy docierasz do osób, do których rzeczywiście chciałbyś dotrzeć. Zrobisz to w tej zakładce. Wchodząc w nią będziesz mógł zobaczyć dokładniejsze informacje o swoich fanach, ich płci, wieku, lokalizacji i innych. Jeżeli odbiorcy, których tutaj zobaczysz różnią się od stworzonych przez Ciebie person lub określonych grup docelowych, może warto odrobinę skorygować kurs komunikacji.

Dodatkowe, przydatne funkcje przy analizie

Jeżeli lubisz bardziej szczegółowo i dłużej popatrzeć na prezentowane dane, warto wyeksportować je do excela. Wchodząc w “Podsumowanie” po prawej stronie zobaczymy przycisk. Będzie na nim napisane “Eksportuj dane”. Naciskając go mamy możliwość wyprowadzić dokładne dane do arkusza i spokojnie przeanalizować ze znacznie większą dokładnością. Takie, okresowe przemyślenie aktualnych działań na Facebooku daje szerszy pogląd i pozwala prawie w czasie rzeczywistym optymalizować strategię komunikacji, aby była skuteczniejsza.


Marketing w mediach społecznościowych to ekscytująca sprawa. Szczególnie, gdy opiera się o dane, jest profesjonalny i osiąga pożądane rezultaty. Jeżeli właśnie taką promocję firmy chciałbyś uzyskać, porozmawiajmy.

Pin It on Pinterest

Share This