Real Time Marketing jest jednym ze sposobów na skuteczne zwiększanie zaangażowania. Polega na dopasowaniu swoich komunikatów do obecnej sytuacji lub bieżących wydarzeń. Marketing w czasie rzeczywistym, bo tak to się ma w naszym języku, potrafi znacznie zwiększyć poziom Twoich relacji ze społecznościom, klientami.


Real Time Marketing bardzo dobrze sprawdza się w Social Media. W ostatnim czasie też byliśmy świadkami wielu udanych i nieudanych działań w czasie rzeczywistym. Największy kicz ostatniego czasu – post Tigera, który większość z Was pewnie widziała. A przykłady udanego Real Time Marketing znajduję często u Rysuję Fejsbuki. Tak to wyglądało ostatnio, gdy Twitter zaczął testować większy limit znaków (do 240).

Real Time Marketing na co dzień

Do codziennej komunikacji w czasie rzeczywistym mogą nam posłużyć InstaStory i Snapchat. Jest też MyDay na Facebooku, jednak zalecałbym się skupić w tym wypadku na dwóch pierwszych. Codziennie możesz wrzucać tam materiały, które będą widoczne przez 24 godziny. Później znikają ale w międzyczasie mogą znacznie zaangażować Twoich odbiorców. Weźmy pod lupę chociażby ostatnio wprowadzoną ankietową opcje na InstaStory, mega.
Real Time Marketing
Przyznam, że wrzuciłem coś tym razem głównie po to, aby móc Wam tutaj pokazać. Wystarczy, że wpiszesz pytanie i możliwe odpowiedzi. Do tego wciągająca otoczka i leci. Odpowiednio dużo kreatywności to jedyny wymóg. Możesz relacjonować wydarzenia, pokazywać, dokumentować lub ruszyć z live’em. To często bardzo skuteczne, a mógłbyś to zobaczyć już po wzrastającej liczbie komentarzy i budującej się dyskusji. Gdy reagujesz na rzeczy, które dzieją się nagle ale chciałbyś się wspomóc narzędziem, które pomoże Ci pamiętać o świętach z wyprzedzeniem, skorzystaj z kalendarza!

 

 

Kalendarz Świąt – Super narzędzie wspierające Real Time Marketing

Wielu skutecznych marketingowców, w tym ja, korzysta z kalendarza świąt, które można zawrzeć w komunikacji marek. Marketingowy kalendarz świąt trochę różni się od tego tradycyjnego. To dlatego, że w tym pierwszym mamy też takie rzeczy jak oczekiwane premiery filmów, książek, większe wydarzenia i mniej oczywiste daty, które można z powodzeniem stosować w komunikacji.
Twój Real Time Marketing będzie skuteczniejszy jeszcze w tym roku, gdy będziesz pamiętał o tych datach.

Poniżej przydatne daty do końca 2017 roku.

PAŹDZIERNIK

14.10. – Dzień Nauczyciela / Dzień Edukacji Narodowej

22.10. – Dzień CAPS LOCKA 29.10. – zmiana czasu na zimowy

31.10. – Halloween

LISTOPAD

1.11. – Święto Zmarłych
2.11. – Zaduszki

9.11. – Światowy Dzień Jakości

11.11 – Święto Niepodległości

17.11 – premiera Ligii Sprawiedliwośći

24.11. – Black Friday

27.11. – Cyber Monday

29.11. – Dzień Darmowej Dostawy

30.11. – Andrzejki 

GRUDZIEŃ

5.12. – Międzynarodowy Dzień Wolontariusza

6.12. – Mikołajki

14.12. – premiera Star Wars

21.12. – początek astronomicznej zimy i jednocześnie najkrótszy dzień w roku

24.12. – Wigilia Bożego Narodzenia

25.12. – Boże Narodzenie (pierwszy dzień świąt)

26.12. – Boże Narodzenie (drugi dzień świąt)

31.12. – Sylwester

Możesz też zobaczyć inne ciekawe święta, w kalendarzu świąt nietypowych – Tutaj
Zapomniałem o czymś? 🙂 Jeżeli tak, let me know
Podejrzewam, że na początku następnego roku opublikuje podobny kalendarz na 2018, więc możesz obserwować mnie na Facebooku!

Pin It on Pinterest

Share This