Trendy w Social Media na 2018 rok

Trendy w Social Media, na które powinieneś zwrócić uwagę w 2018 roku

Trendy w Social Media zmieniają się bardzo dynamicznie i ciągle ewoluują. Jeżeli chciałbyś pozostać w branży, to musisz śledzić je w czasie rzeczywistym. Cały czas mamy szansę, że jedna zmiana, opcja, funkcjonalność wpłynie na sposób, w jaki zajmujesz się mediami społecznościowymi. Bez względu, czy to w kontekście swojego profilu i kreowania marki osobistej, czy obsługi profili i kampanii firmowych. Dane zasady wrzucania contentu po prostu dezaktywują się z czasem. Zobacz trendy w mediach społecznościowych, które ukierunkują Twoją pracę w 2018 roku. Poznaj je lub pożegnaj się z rynkiem! 🙂

Trendy w Social Media na 2018 rok – O których musisz pamiętać?

  1. Mobile – Nic dziwnego, bo trendy w Social Media na 2017 też uwzględniały mobilność. Dalej obecność i znaczenie urządzeń mobilnych tylko wzrośnie. Będziemy więcej kupować prosto z platform społecznościowych za pomocą swoich Smartfonów(wiem wiem, już można). Treści, infografiki i wymiary projektów wizualnych w kampaniach marek będą jeszcze bardziej dostosowane do interakcji z użytkownikiem korzystającym z mobile.
  2. Wideo – to konieczność – Facebook już dawno faworyzuje coraz dłuższe treści wideo w PageRank. Jednocześnie to często najbardziej angażująca forma komunikacji. Już 2017 rok można było nazwać rokiem wideo ale w 2018 nie będzie innej opcji – będziemy dużo nagrywać! 
  3. Spersonalizowany content i Influencerzy – Post o tym, jakie zobaczymy Trendy w Social media w 2018 nie mógł pominąć coraz większej koncentracji na spersonalizowanym contencie. Reklamy na Facebooku będą jeszcze dokładniej targetowane docierając dokładnie do takiej grupy docelowej, do jakiej chcemy trafić. To konieczność w czasach, kiedy natłok informacji i niedopasowane reklamy bardzo irytują pojawiając się na Twojej tablicy. Algorytm Facebooka mądrzeje z każdym dniem i w 2018 roku jeszcze lepiej dopasuje do nas interesujące treści. Na znaczeniu również zyskają mniejsi influencerzy. Marki powiększą inwestycje w tym zakresie, aby dotrzeć konkretnie do grupy, która mogłaby być zainteresowana produktem. A co może lepiej zadziałać na małą grupę o danej tematyce, niż jej autorytet? Ci więksi swoją drogą też ponarzekają na pełne ręce roboty!

    Trendy w Social Media na 2018 rok
    Trendy w Social Media na 2018 rok
  4. ChatbotyTrendy w Social Media na 2018 to w dużej mierze boty! Coraz częściej wykorzystywane w komunikacji marek i automatyzacji marketingu. Boty są coraz bardziej inteligentne, uczą się nas, a w 2018 wejdą na jeszcze wyższy poziom. Możesz się spodziewać kontaktu z niejednym botem, jeżeli tylko postanowisz komunikować się z markami poprzez Facebooka lub komentując ich zdjęcia. Już teraz możesz się z tym spotkać. Zdziwiłbyś się, gdybyś zobaczył ile może dobrze zaprogramowany bot!
  5. A właśnie, sztuczna inteligencja także rozwinie się wiele bardziej. Tu pewnie doświadczymy ciekawych wydarzeń w następnym roku, może nawet przełomowych? – Podrzuć mi w wiadomości lub komentarzu swoje przypuszczenia! 🙂
  6. Ulotna komunikacja, komunikacja live – Generacja Z ma to do siebie, że coraz mniej liczy się dla niej treść ukazująca się z opóźnieniem. Inni konsumenci przejmują te nawyki. Komunikacja w czasie rzeczywistym i natychmiastowe odpowiedzi stają się standardem. Większym zaangażowaniem i zainteresowaniem pocieszą się InstaStory, Snpachat i nagrania live. Już teraz pojawiają się coraz to nowe funkcje nagrywania grupowych live’ów, włączania do nich oglądających etc. Dobrze wyjdziesz, jeżeli w miarę wcześnie zaczniesz ciekawe działania z komunikacją w czasie rzeczywistym i szybkimi reakcjami na wydarzenia. Twoim odbiorcom się spodoba ale uważaj, bo prawdopodobnie w 2018 zaczną tego wymagać! 

Tutaj napisałem więcej o Real Time Marketingu, sprawdź

7. Marketing na wielu platformach ze zróżnicowanym contentem na każdej z nich – Niektóre platformy społecznościowe upodabniają się do siebie. Chodzą słuchy, że Instagram chciałby stworzyć swój ekosystem, jak Facebook. Coraz więcej czynności (takich jak zakupy – już weszło w stanach) wykonywalibyśmy w aplikacji i zostawalibyśmy dłużej. Mimo tego, każda z platform wymaga innej komunikacji!!! Gary Vaynerchuk sporo pisał o tym we wszystkich swoich książkach ale w 2018 roku nabierze to szczególnego znaczenia. Dokładne kopiowanie treści z jednej strony na drugą nie będzie ani trochę efektywne. Każda platforma wymaga innej treści dopasowanej do profilu użytkowników i ich nawyków. Nie przekażemy myśli na każdej platformie w ten sam sposób, a próba z dużym prawdopodobieństwem zmieniłaby się w fakap.

Teraz już wiesz, na jakie trendy w social media warto zwrócić uwagę w następnym roku, jak to wykorzystasz?

Jeżeli masz cokolwiek, co dodałbyś do listy, let me know!

%d bloggers like this: