Modelowana
Strategia marketingowa
Chciałbyś odnaleźć niszę na rynku i wyróżnić się na tle konkurencji? Masz wrażenie, że Twojej marce brakuje “własnego języka” w każdym materiale, a przy codziennych działaniach robisz to, co konkurencja? A może myślisz o wprowadzeniu nowego produktu lub usługi na rynek? Zadbaj o strategię marketingową, trafiaj do odpowiedniego segmentu klientów i zwiększaj rentowność marki.
Strategia marketingowa
To lepsza rentowność
Przemyślana strategia marketingowa firmy odpowiada na najważniejsze pytania w kontekście komunikacji, grupy docelowej, przewag konkurencyjnych i planu działania. Bez względu na to, czy chciałbyś skutecznie promować markę, pozyskiwać dobrej jakości leady, budować wizerunek lub zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, pomoże Ci ona wydawać mądrze każdą złotówkę przeznaczoną na marketing.
Zaprojektujesz z jej pomocą drogę potencjalnego klienta od pierwszego zetknięcia się z marką aż po zakup produktu i polecanie go kolejnym osobom. Zbuduj “love brand”, który pokochają klienci w wybranej niszy.
Modelowanie działań marketingowych i strategii przypomina tworzenie mapy do określonych celów marki. Tworzymy ją łącząc markę i jej cele z niekiedy trudnym i obszernym terenem digital marketingu, który znamy jak własną kieszeń.
Minimalizujemy potencjalne straty klientów i ryzyko przepalania budżetów.
Strategia
Pomaga określić i zrealizować cele
Strategii nie robi się dla zasady. To bazowy dokument, który ma Cię wspierać na każdym etapie ścieżki dotarcia do potencjalnych klientów. Naszym celem jest wskazanie drogi osiągnięcia określonych przez Ciebie celów.
Lepsza rentowność firmy
Szansa na większe obroty przy wykorzystaniu tego samego poziomu zasobów.
Lepsza świadomość marki
Dostosowane sposoby i droga do zbudowania pożądanego wizerunku wśród swojej potencjalnej grupy klientów.
Lepsza sprzedaż
Zbudowanie lejków marketingowych, zmniejszenie ryzyka przepalania budżetu i zwiększenie sprzedaży w e-commerce, b2b lub branży usługowej.
Zaangażowana społeczność
Spójna komunikacja budująca grupę wyznawców, którzy będą z własnej woli polecać Twoje produkty lub usługi.
Proces tworzenia strategii marketingowej
1. Rozmowy, badania i warsztaty strategiczne
Podczas rozmowy lub warsztatów strategicznych zależnie od planowanej skali działań i ilości osób zaangażowanych przeanalizujemy Wasze cele, przewagi konkurencyjne firmy, jej historię, a także przeszłe doświadczenia w kontekście promocji w internecie.
Na tym etapie projektujemy i przeprowadzamy badania marketingowe, które mają na celu stworzenie profilu Twojego idealnego klienta.
Pomagamy zarówno w pivocie i zmianie obecnej strategii, dostosowując ją do rynku, a także projektujemy nowe, od zera.
2. Audyt obecnej strategii lub działań
Wykonuję audyt działań wykonywanych do tej pory, przeprowadzonych analiz rynkowych, skonstruowanych grup docelowych, a także obecnej strategii marketingowej (jeżeli taka istnieje). Upewniam się, czy wykonanie lub poprawa w zakresie strategii przyniesie firmie oczekiwane rezultaty.
Zweryfikuję, czy obecne działania wspierają cele marketingowe firmy, macie wszystkie kompetencje potrzebne do ich osiągnięcia i odpowiednie budżety marketingowe.
Podpowiadam klientom, jak wykorzystać wyselekcjonowane atuty w komunikacji i znaleźć swoje miejsce na rynku. Rzetelna analiza SWOT, konkurencji lub komunikacji, a także audyt strony www nie jest dla mnie problemem. Wszystkie te elementy znajdą się w docelowej strategii komunikacji marketingowej.
3. Proces przygotowywania strategii marketingowej
Przygotuję strategię marketingową po przeprowadzeniu wywiadów, warsztatów, a w razie potrzeby również badań rynku i dodatkowych audytów. Umiejętność spojrzenia z szerszej perspektywy na produkt lub usługę we wskazanym segmencie rynku daje mi możliwość zaprojektowania dla Was i z Waszym udziałem rzetelnego dokumentu.
Co zawiera strategia marketingowa?
- sylwetka marki i opis oferty,
- brand language (język marki do komunikacji),
- wyselekcjonowanie grup docelowych (segmentacja i persony grupy docelowej),
- strategiczny plan komunikacji (dystrybucja treści),
- lejek marketingowy i planowane kanały komunikacji,
- kluczowe wskaźniki efektywności (KPI),
- dokładny dokument z wytycznymi, wnioskami i wszystkimi powyższymi elementami do wykorzystania w codziennych działaniach.
Wypozycjonujemy Twoją markę w odpowiednich segmentach, aby dać jej możliwość dalszego wzrostu.
4. Wdrożenie strategii w życie
Stworzenie dokumentu strategicznego w firmie to dobry początek w drodze po lepsze wyniki działań marketingowych. Zakończenie pracy nad strategią to rozpoczęcie pracy według planu, który się w niej znajduje.
Według posiadanych kompetencji w Twoim zespole pomogę wyselekcjonować konkretne zadania i rozdzielić pomiędzy poszczególne osoby. Wyznaczę obszary do wzmocnienia lub zagospodarowania. Pomogę zdelegować wybrane z nich lub z moim zespołem wesprzemy Cię w nich sami wykonawczo, a jeżeli odczujesz taką potrzebę, pomogę Ci w rekrutacji profesjonalistów.
Wystrzegaj się
Strategicznych błędów
Myślenie życzeniowe
Opracowywanie strategii opierając się jedynie na przeczuciach i własnej intuicji, bez wykonania podstawowych analiz i badań, stwarza duże ryzyko porażki.
Bagatelizowanie roli przewag
Brak starannego podejścia do wyselekcjonowania przewag konkurencyjnych, segmentacji i buyer person to prosta droga do przepalania budżetu.
Zbyt szerokie spojrzenie
Nie bądź “dla wszystkich” ale skup się na dokładnym sprecyzowaniu grupy idealnych klientów dla swoich produktów lub usług na rynku.
Modelowanie
Strategiczne ze mną
Podczas ostatnich 7 lat w branży budowałem dziesiątki strategii pomagając firmom w znalezieniu swojej przestrzeni na rynku. Pomogłem wprowadzać nowe marki na rynek, wspierając firmy aż nie zostały liderami w swoich niszach. Uzupełniam praktyczne doświadczenie studiami na Akademii Leona Koźmińskiego, a także nieustannie szkoląc się we wskazanym temacie.
Skończyłem między innymi kursy:
- Product Management – Building a Product Strategy
- Product Management – Building a Product Roadmap
- Technical Product Management
- Agile Product Owner Role – Foundations
- Design Thinking – Understanding the Process
Certyfikowane przez takie organizacje jak:
- Project Management Institute, PMI
- National Registry of CPE Sponsors
- IIBA – Endorsed Education Provider
Znam rozwiązania teoretyczne i skutecznie łączę je z praktycznymi doświadczeniami, by wspierać firmy w budowaniu większej skali.
Opinie
Zadowolonych klientów
“Współpracuje z Adrianem już dwa lata. Adrian wykonuje zlecenia z zakresu copywritingu, content marketingu oraz social media dla naszej agencji oraz dla naszych klientów. Taka współpraca wymaga ogromnego zaufania, które Adrian wypracował na przestrzeni tych lat. Cenie w Adrianie otwartość na nasze pomysły, ale i chęć wyjścia z inicjatywą i zaproponowania własnych, często nieszablonowych rozwiązań. Polecam współpracę z Adrianem i cieszę się, że spotkałem go na swojej zawodowej drodze.”
“Bardzo profesjonalne podejście do każdego zadania, wiele cennych wskazówek na przyszłość. Efekt końcowy zaskoczył nawet tak wymagającego klienta jak ja. Na pewno wrócę z nowymi zadaniami!”
„Polecam współpracę z panem Adrianem! Wysoka komunikatywność, kreatywność i szybka realizacja. Młody strateg marketingowy z dużym doświadczeniem, jestem bardzo zadowolony.”
Skuteczna reklama sklepu internetowego – Od czego zacząć i dokąd iść?
Reklama sklepu internetowego z pozoru wydaje się dosyć prosta. Przecież wystarczy regularnie publikować treści w mediach społecznościowych i klienci sami nas zauważą, prawda? Okazuje się, że pogląd ten daleki jest od rzeczywistości, a promocja sklepu, aby była...
Przeczytaj
Bezpłatny materiał
Zapoznaj się z artykułem, gdzie przybliżam temat strategii. Sprawdź inne darmowe materiały.
Skontaktuj się ze mną celem uzyskania mojego wsparcia w procesie. Zaprojektujemy dla Ciebie skuteczny marketing.
Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu
Rozwijaj firmę ze mną
kontakt@adrianpredkiewicz.pl