fbpx

Strategia marketingowa

Strategia marketingowa i doradztwo strategiczne pozwala opracować działania w sposób dopasowany do grupy docelowej. Obecnie firmy stoją przed wyzwaniem tworzenia kultury i komunikowania swoich wartości w celu sprzedaży produktów i usług. Wymaga to profesjonalnego planu strategicznego, w którego stworzeniu pomogę.

Dla kogo jest strategia marketingowa?

w

Marki B2C

Strategia marketingowa i kompleksowy koncept kreatywny marki pomoże jej pozycjonować się skutecznie w umysłach konsumentów. Rekomendacje narzędzi, kanałów i działań pozwolą prowadzić działania w sposób precyzyjny i efektywny. 

Marki B2B

Marki B2B powinny posiadać strategię marketingową, precyzyjny koncept marki i szczelny lejek sprzedażowy, aby trafiać w ściśle określoną grupę klientów biznesowych. Strategia to pierwszy krok, który pokazuje nam, jakie przewagi i ruchy powinna wypracować marka, aby sprzedawać więcej.

Specjalistyczna wiedza i doświadczenie

Stworzyłem już wiele strategii marketingowych, lejków sprzedażowych i planów komunikacji marketingowej, które zostały wdrożone z sukcesem i widocznymi efektami w postaci większej sprzedaży, ilości zapytań i zwiększeniu konwersji przy danej liczbie odbiorców. Jeżeli posiadasz już strategię, pomogę ją udoskonalić lub przeanalizować jeszcze raz.

Dlaczego warto budować strategię marketingową?

Projektowanie osiągalnych przewag konkurencyjnych

Konkurencyjny rynek wymaga wypracowania widocznych przewag konkurencyjnych, które trafią w gusta klientów z grupy docelowej. Tylko tak można wyróżnić się w tłumu, zostać w pamięci, a co najważniejsze, doprowadzić do sprzedaży. Opracujemy przewagi na  podstawie danych i możliwości.

Celność wykonywanych działań i docieranie do rzeczywistej grupy docelowej

Dokładna koncepcja, opis firmy, celów długoterminowych, wartości misji i wizji, a także historii i planu komunikacji marketingowej pozwala wyselekcjonować dokładną grupę docelową. Później wyselekcjonujemy i wyodrębnimy konkretne działania mające ulepszyć wyniki w danej grupie.  

Szerokie działania komunikacyjne i reklamowe tworzące spójną całość

Plan komunikacji firmy pozwala zachować spójność i przejrzystość przy wielu podejmowanych działaniach konsekwentnie przesuwając potencjalnych klientów w dół lejka sprzedażowego. Zalecenia dotyczące treści i kanałów pozwalają na sprawne wdrożenie planu.

Zaufali mi

Firmy, z którymi miałem lub mam obecnie okazję współpracować.

Proces tworzenia strategii marketingowej

1. Analiza marki i dotychczasowych działań
  • Opis obecnego postrzegania firmy lub marki  
  • Analiza SWOT dotychczasowych działań marek 
  • Charakterystyka rynku docelowego i konkurencji
  • Cele marketingowe
  • Uzupełnienie wniosków dostępnymi danymi lub przeprowadzonymi badaniami

2. Konstrukcja strategicznych elementów marki i dokumentu

  • Szczegółowy opis grupy docelowej, jej profil psychologiczny i demograficzny wraz z graficznym przedstawieniem przykładowych person
  • Propozycję wartości marki, skonstruowanie jej misji i wizji 
  • Stworzenie historii marki, obietnicy (Brand Promise) i założeń  
  • Stworzenie założeń komunikacyjnych i konkretnych zaleceń zależnie od wyselekcjonowanych kanałów marketingowych
3. Projektowanie dokładnego planu marketingowego i komunikacji
  • Stworzenie lejka sprzedażowego uwzględniającego dane, założenia, przyzwyczajenia grupy docelowej i finalne cele marketingowe
  • Zaprojektowanie konkretnych komunikatów zależnie od wybranych kanałów komunikacji 
  • Opracowanie dokładnego planu osiągnięcia celów wraz z zalecanymi zakresami działań dopasowanymi do firmy, branży i budżetu 
  • Zalecenie narzędzi do analizy skuteczności realizowanej strategii i plan wdrożenia “krok po kroku”

Co zawiera strategia marketingowa?

Analiza ekspercka i określenie person grupy docelowej

Dzięki zebranym danym i profesjonalnym konsultacjom, podczas których zbadamy potrzeby, określimy dokładnie grupę docelową i stworzymy na jej podstawie wyselekcjonowane persony.

Lejek sprzedażowy, plan komunikacji marketingowej

Stworzymy profesjonalny lejek sprzedażowy, który pozwoli na spójność wszystkich działań. Otrzymasz plan i spis “krok po kroku” w etapach, aby przeprowadzić klienta od pierwszego kontaktu do zakupu produktu lub usługi. Zyskasz przykłady komunikatów, które później będziesz w stanie wykorzystać w codziennej komunikacji marki w każdym z wyselekcjonowanych kanałów. 

Określenie charakteru marki, misji i założeń poszczególnych elementów wizualnych identyfikacji

Opiszemy istniejący, poprawimy lub stworzymy od nowa charakter marki, jej przewagi, misję, historię marki, jej założenia i interpretację identyfikacji wizualnej.

w

Opracowanie punktów styku z marką i strategiczny plan dystrybucji treści

 Oprócz standardowych elementów kompleksowej strategii marketingowej określimy dokładny plan dystrybucji treści. Przy zalecanym pozycjonowaniu otrzymasz słowa kluczowe i ilość publikacji potrzebną do realizacji celów, w przypadku mediów społecznościowych, spis konkurencji grup potencjalnie wartościowych. Zyskasz świadomość tego, gdzie się pojawić, w jakim zakresie i kiedy.

Porozmawiajmy

Skontaktuj się ze mną, aby zadać wszelkie pytania i przeanalizować swoje potrzeby w zakresie uporządkowania działań marketingowych i zbudowania strategii.

Tylko specjalistyczna wiedza

Strategia marketingowa to pewność uzyskania zaleceń i omówienia opartego na danych, analizie i długoletnim doświadczeniu w pracy z dziesiątkami firm i sklepów internetowych, gdzie przeprowadzałem skuteczne wdrożenia. 

30 książek, które przeczytałem w 2019 roku i polecam

30 książek, które przeczytałem w 2019 roku i polecam

Rok 2019 był pełny nie tylko w doświadczenia ale wyjątkowo dobre książki, które udało mi się trafić. Każdego roku staram się czytać dużo, gdyż to poszerza moją perspektywę. Czytanie pozwala mi rozwiązywać problemy, wzrastać, zdobywać perspektywy, wiedzę i zwiększać...

Kontakt

Chwila rozmowy pozwoli nam zweryfikować, czy strategia marketingowa jest w stanie przynieść korzyści firmie. Porozmawiamy o opcjach cenowych, analizie strategii, możliwości audytu, materiałach dodatkowych i zapotrzebowaniu zespołu. Sprawmy, by Twoje działania trafiały celnie.