Blog
32 książki, które przeczytałem w 2020 roku
Jak każdego roku, tym razem również zdecydowałem się zebrać w jedno miejsce wszystkie książki, które przeczytałem. Znalazło się wśród nich wiele prawdziwych skarbów, z których wiedzę cały czas wspominam. Poniżej zawarłem się w kilku słowach opisać każdą z nich. Każdą...
Po co i jak zbudować lejek sprzedażowy w firmie?
Pojęcie, którym jest lejek sprzedażowy, szybko zyskało popularność w biznesie i to niezależnie od branży. Wraz z upływem czasu coraz więcej osób przekonuje się w do skuteczności jego zastosowania. Korzyści wynikające z zastosowania tego narzędzia widoczne są...
Pomysły na reklamę firmy lokalnej – Jak zareklamować swoje usługi?
Jeżeli zastanawiasz się jak zareklamować swoje usługi będąc firmą lokalną, poniżej stworzyłem kompletny poradnik. Postarałem się, aby przeprowadzić Cię krok po kroku po kolejnych możliwościach i podrzucić co najmniej kilka pomysłów. Reklamowanie firmy usługowej bowiem...
Skuteczna reklama sklepu internetowego – Od czego zacząć i dokąd iść?
Reklama sklepu internetowego z pozoru wydaje się dosyć prosta. Przecież wystarczy regularnie publikować treści w mediach społecznościowych i klienci sami nas zauważą, prawda? Okazuje się, że pogląd ten daleki jest od rzeczywistości, a promocja sklepu, aby była...
Reklama i sklep na Instagramie – Jak zrobić, oznaczać produkty i promować?
Nie ma wątpliwości, że zarówno reklama jak promowanie sklepu na Instagramie może być sporym wyzwaniem. Szczególnie dla osób, które wcześniej tego nie robiły. Poprzednie teksty pisałem o różnych aspektach tworzenia treści i reklamowania się na Instagramie i będę starał...
9 konkretnych pomysłów na wpisy na blog firmowy
Pomysły na wpisy na bloga się skończyły? A może wydaje Ci się, że na blogu firmowym napisaliście już o wszystkim? Okazuje się, że zawsze jest o czym pisać. Tekst natomiast ma spełniać swój cel, który ustalimy przed jego stworzeniem. Właśnie na pomysłach i inspiracjach...
Fajne posty na Facebooka – Gdzie szukać inspiracji?
Fajne posty na Facebooka brzmią bardzo prosto, lecz znacznie trudniejsze jest ich stworzenie. Budując bowiem posty na Facebooku musimy zadbać nie tylko o to, by były śmieszne lub po prostu fajne. Powinny też spełniać cele biznesowe (lub jakiekolwiek inne), które mamy...
Tworzenie strategii marketingowej firmy krok po kroku
Tworzenie strategii marketingowej firmy krok po kroku zdecydowanie pomaga zaoszczędzić budżet na kolejnych etapach i skoncentrować się na najważniejszych działaniach. Samo stworzenie jej jednak wymaga kompetencji z różnych dziedzin marketingu, wiedzy ogólnej, a także...
Ile kosztuje reklama w social media? – FB, Instagram, LinkedIn i Inne
Pytanie o to, ile kosztuje reklama w social media jest bardzo ogólne, co sprawia, że trudno jest na nie odpowiedzieć od ręki. Gdyby się dało, odpowiedź prawdopodobnie brzmiałaby: od 100 pln do 100 000 pln. Wszystko zależy bowiem od kilku czynników, które mają wpływ na...
Remarketing na Facebooku – Promocja sklepu internetowego i nie tylko
Remarketing na Facebooku to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod reklamy patrząc na środkowe etapy lejka zakupowego i przesuwanie naszego klienta coraz dalej w jego głąb. Szczególnie w sklepach internetowych, w których remarketing oparty o katalog produktów może...
Piksel Facebooka – Jak wdrożyć?
Piksel Facebooka już pewien czas temu stał się podstawą działań reklamowych, które mają w jakikolwiek sposób zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym lub stronie. Niezależnie, czy mamy do czynienia z branżą usługową i skierowaniem do kontaktu, czy ecommerce. Piksela...
Trendy w marketingu w Social Media i nie tylko – Na co zwrócić uwagę w 2020 roku?
Trendy, które pojawią się w Social Media na 2020 rok raczej nas nie zaskoczą, jednak nawyki konsumenckie mogą powoli się zmieniać w tym okresie. Dokładnie takich zmian byliśmy świadkami również w 2019 roku. Brak uważnej obserwacji może spowodować, że stosunkowo szybko...
30 książek, które przeczytałem w 2019 roku i polecam
Rok 2019 był pełny nie tylko w doświadczenia ale wyjątkowo dobre książki, które udało mi się trafić. Każdego roku staram się czytać dużo, gdyż to poszerza moją perspektywę. Czytanie pozwala mi rozwiązywać problemy, wzrastać, zdobywać perspektywy, wiedzę i zwiększać...
Influencer marketing na Instagramie – Co powinieneś wiedzieć?
Influencer marketing na Instagramie osiąga granice popularności w świecie reklamy, jednak związany jest z wieloma elementami, które mają wpływ na każdym etapie kampanii. Tylko zadbanie o wspomniane elementy pozwoli na osiągnięcie zadowalającego wyniku. Czym jest ten...
Brief kreatywny – Jak poradzić sobie z jego uzupełnieniem i co powinno się w nim znaleźć?
Współpraca w zakresie wszelkich działań kreatywnych, marketingowych zaczyna się zazwyczaj od wypełnienia briefu kreatywnego dla wykonawcy. Początkowo może się wydawać, że napisanie takiego dokumentu zajmie wieki. Okazuje się jednak, że jego uzupełnienie i...
Najlepsze wtyczki do WordPressa dla podstawowych stron – Darmowe
Budujesz stronę internetową i myślisz o tym, jakie są najlepsze wtyczki do Wordpressa? Interesuje Cię poprawa kontaktu z użytkownikami, szybkości strony lub lepsze pozycjonowanie bloga? Dobrze trafiłeś, bo poniżej wymieniłem dzieląc tematycznie kilka darmowych wtyczek...
Efekt motyla – Jak małe decyzje determinują życie?
Efekt motyla, czyli w skrócie teoria mówiąca o tym, że dane z konkretną sumą początkową różnią się od siebie w miarę upływu czasu. Wikipedia mówi nam, że to zjawisko, które wyjaśnić można przybliżając, że przykładowo ruch skrzydeł motyla w jednej części świata może...
Top 7 agencji interaktywnych w Polsce – Ranking
Wybór odpowiedniego software house w sytuacji, gdy stoimy przed wyborem wykonawcy nowego serwisu lub strony internetowej nie jest łatwy. Szczególnie, gdy wiemy, że zaawansowane funkcjonalności i wysoką jakość kodu są w stanie dostarczyć często tylko najlepsze agencje...
Rozpoczęcie współpracy – Jak dać dostępy do kont w Social Media?
Rozpoczęcie współpracy z agencją mediów społecznościowych lub agencją marketingową wiąże się z koniecznością przekazania wybranych materiałów i dostępach. Przecież chciałbyś, aby Twoja firma była obsłużona wedle najwyższych standardów i ze wszystkimi możliwymi...
Touchpoint – Jak przeprowadzić klienta po punktach styku z marką?
Touchpoint, czyli inaczej punkt styku z marką. Jeszcze inaczej to moment, w którym konsument spotyka się z daną firmą przed, w czasie lub po zakupie. Wspomniane punkty tworzą razem ścieżkę zakupową i budują doświadczenia klienta. Później to właśnie na bazie tych...
Ile kosztuje prowadzenie Fanpage? – Czynniki wpływające na cennik
Pytanie o to, ile kosztuje prowadzenie fanpage na facebooku to jedno z tych, które zdarzają się najczęściej. Nic dziwnego, gdyż wycena i zlecanie pracy kreatywnej stanowi większe wyzwanie niż mogłoby się wydawać. Agencja mediów społecznościowych lub osoba (a może...
Jak zdobyć fanów na Facebooku? – Skuteczne sposoby
Czy znasz sytuację, w której prowadzone przez Ciebie działania wydają się być bardzo intensywne, a mimo tego polubienia strony na fb stoją w miejscu? Pytanie o to, jak zdobyć fanów na facebooku nie należy do takich, na które istnieje jedna prawidłowa odpowiedź. Mamy...
Prowadzenie szkoleń – Jak się profesjonalnie przygotować?
Prowadzenie szkoleń wewnętrznych w firmach to duże wyzwanie. Niezależnie od branży firmy i zakresu szkolenia warto się dobrze przygotować. Wszystko po to, aby uczestnicy takiego szkolenia wyszli z niego z wiedzą, którą mogą bez problemu zaadaptować w swojej branży i...
Kryzysy w Social Media – Jak wychodzić z nich cało?
Kryzysy w social media prędzej lub później spotykają większość marek. Jeżeli kiedykolwiek spotkały także Twoją, wiesz, że nadchodzą w najmniej oczekiwanych momentach i czasem trudno wyjść z nich obronną ręką. Szczególnie w sytuacji, gdy działania podejmowane w ramach...
Jak udzielić dostępu do konta reklamowego na Facebooku?
Udzielenie dostępu do konta reklamowego na Facebooku to często nieodłączna część zawierania współpracy z klientem. To za jego pomocą zazwyczaj ustawiamy bowiem reklamy na Facebooku, tworzymy kampanie i dokonujemy płatności. Warto zadbać o to, aby nie tylko...
Reklama na LinkedIn – Jak rozpocząć promocję w tym medium?
Strona firmowa na LinkedIn i obecność pracowników firmy, szczególnie w branży b2b może pomóc budować społeczność wokół marki, przyciągać nowych pracowników, a nawet zdobywać nowych klientów. Czy warto rozważyć ten kanał podczas planowania działań promocyjnych w...
Jak powinno wyglądać profesjonalne portfolio? – Uniwersalne zasady
Portfolio często okazuje się bardziej przydatne i skuteczne w pozyskiwaniu klientów, czy pracy w branży kreatywnej od samego CV. Uznawane jest także za obowiązkowy element artystów, grafików, programistów, specjalistów do spraw marketingu i innych wykonawców twórczych...
Moje poranne nawyki – Energia i motywacja przez cały dzień
Pewien czas temu szczególną uwagę zacząłem przykładać do tworzenia w sobie nowych nawyków i do walki z tymi złymi. Nie miałem pojęcia, że udane eksperymenty w sposób tak znaczący wpłyną na każdy aspekt mojego życia. Wcześniej skupiałem się na swoich celach ale...
Strategia Social Media – Jak stworzyć i wdrożyć ją w firmie?
Strategia Social Media pomaga firmie i osobom odpowiedzialnym za jej komunikację w wybranych kanałach skutecznie tworzyć przekaz praktycznie przez cały okres istnienia. Dzięki niej dokładnie wiadomo co, kiedy, gdzie i w jaki sposób robimy. Całość przekłada się także...
Hasło reklamowe – Jak stworzyć kreatywny slogan?
Hasło reklamowe, czyli myśl przewodnia marki lub kampanii. Słusznie traktowany jako jeden z najważniejszych elementów, gdy chcemy przekazać konkretną myśl o swojej firmie, produkcie lub usłudze. Wymyślenie sloganu reklamowego, który zapadnie w pamięć, dopasuje się do...
Efekt Krugera-Dunninga – Wyjaśnienie
Efekt Krugera-Dunninga to teoria, która wyjaśnia, jak daleko trzeba dojść, aby wiedzieć, że nic się nie wie. Jeżeli zdarzyło Ci się doświadczyć długiej specjalizacji w jakiejś dziedzinie, z pewnością będziesz wiedział, o czym mowa. Pierwszy raz, gdy o tym usłyszałem,...
Strategia marki na Instagramie – Jak wypromować firmę na Insta?
Nie żyjemy od wczoraj. Wszyscy, włączając w to starszych użytkowników zauważają rosnącą rolę Instagrama w komunikacji. Używa go coraz większa ilość osób w Polsce, co potwierdzają statystyki, a marki częściej uwzględniają ten kanał w swoich działaniach. Rosnąca...
Employer Branding – Tworzenie i wdrożenie strategii marki pracodawcy
Coraz częściej mówi się, że działania w zakresie Employer Branding (kreowania marki pracodawcy) to już praktycznie konieczność, aby przyciągnąć nowych i zaangażowanych w życie firmy pracowników. Wyzwanie, jakim jest pozyskanie specjalistów do pracy staje się...
Rekrutacja w Social Media – Jak szukać pracowników?
Rekrutacja w Social Media staje się nie tylko dodatkową opcją poszukiwania pracowników, a koniecznością. Teraz niezależnie od branży, to właśnie w wybranych kanałach mediów społecznościowych możemy znaleźć kandydatów do pracy, na których nam zależy. Grunt to...
Jak sprawdzić statystyki na Facebooku i skutecznie je wykorzystywać?
Jeżeli dotychczas mieliście jakiekolwiek z tym, jak sprawdzić statystyki na Facebooku czy ze skutecznym wykorzystaniem ich w celu wyciągnięcia wniosków, to koniec takich sytuacji. Bardzo lubię pracę na danych, cały proces analizy i dobierania na jej podstawie...
Tworzenie persony – Dlaczego i jak warto to robić?
Tworzenie person to nieodłączny element projektowania komunikacji z klientami w każdej firmie. Bez względu na to, czy planujemy stworzyć treść na stronę internetową, do mediów społecznościowych, czy do jakiegokolwiek innego medium. Persony to początek, który pozwala...
Storytelling – Jak opowiadać ciekawe historie słowem i obrazem?
Nawet, jeżeli nie zdajemy sobie z tego sprawy, historie otaczają nas z każdej strony. Storytelling w różnych formach widzimy przeglądając tablice na Facebooku, oglądając, reklamę, włączając film na Netflixie lub czytając kolejną powieść. Każdy z nas codziennie...
Dobór słów kluczowych – Jak zrobić research i wybrać narzędzia?
Dobór słów kluczowych, które w zamyśle mają być pozycjonowane to nieodłączna część pracy każdej osoby, które pisze teksty na bloga lub stronę internetową. To dzięki nim użytkownicy z naszej grupy docelowej będą mogli później dotrzeć na stronę internetową poprzez...
Kanban – Praktyczne wykorzystanie systemu
Kanban, o którym chciałbym powiedzieć to system, który jest jednym z odłamów metodyk zwinnych Agile. Pozwala on stosunkowo łatwo zarządzać poszczególnymi etapami projektu dbając o wykonanie danego zadania w określonym czasie i zapobiegając marnowaniu zasobów....
Tik Tok – Czym jest aplikacja i jak wykorzystać ją w promocji marki?
Tik Tok to aplikacja, która zainteresowaniem wśród najmłodszych przebija wszystkie inne media i nie jest to dłużej tajemnicą. To tutaj dzieci i nastolatki udostępniają najwięcej treści w postaci krótkich materiałów wideo budując społeczność, goniąc za fanami i...