Blog
baza wiedzy
Zobacz, o czym pisałem na przestrzeni lat i znajdź informacje, które pomogą Tobie w prowadzeniu i analizie działań marketingowych, a także rozwoju firmy bezpłatnie.
Jak pisać dobre prompty do AI? – Różne narzędzia (poradnik)
Prompty do AI, czyli polecenia tekstowe kierowane do modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, Midjourney, Claude, Gemini lub Perplexity, stanowią fundament komunikacji człowieka z maszyną. To od ich treści, struktury i precyzji zależy, jak dobrze model...
Agenci AI jako rewolucja – jak tworzyć aplikacje (i wiele więcej) z pomocą sztucznej inteligencji?
Agenci AI (z ang. AI Agents) to autonomiczne, często wielozadaniowe jednostki oparte na sztucznej inteligencji, które działają w ramach zaprogramowanych celów, ale potrafią samodzielnie decydować o sposobie realizacji tych celów na podstawie danych, kontekstu oraz...
Jak analizować konkurencję? – Kompleksowy poradnik (biznes i marketing)
Skuteczna analiza konkurencji to fundament strategii każdej firmy i strategii. Bez względu na to, czy jesteś liderem w swojej niszy, czy dopiero zaczynasz działalność. Trudno byłoby zrobić sensowną strategię w sytuacji, gdy nie wiesz, z kim konkurujesz na mapie,...
Jak dobrze zatrudniać do działu marketingu? – Asystent, specjalista, kierownik
Budowanie skutecznego zespołu marketingowego to ważny element rozwoju każdej firmy. Odpowiedni dobór kadry w dziale marketingu przekłada się na efektywność działań, zwiększenie sprzedaży i lepszą rozpoznawalność marki na rynku. Dowiedz się, jak dobrze zatrudniać...
Jak znaleźć pomysł na biznes? – Kompletny poradnik
Myślisz o nowym biznesie, ale nie wiesz, od czego zacząć? Masz mnóstwo pomysłów, ale żaden nie wydaje się wystarczająco dobry? A może po prostu boisz się, że źle wybierzesz i Twój biznes nie wypali? Nie jesteś sam! Wielu przedsiębiorców zaczynało od tego samego...
Trendy biznesowe, rynkowe i marketingowe – Jak ich szukać?
Nowe technologie, zmieniające się preferencje konsumentów i innowacyjne podejścia do sprzedaży sprawiają, że nadążanie za aktualnymi kierunkami rozwoju rynku może przesądzić o sukcesie lub porażce przedsiębiorstwa. Jak właściwie szukać trendów biznesowych i...
Warsztaty strategiczne dla firm – Jak robić je dobrze?
Warsztaty strategiczne dla firm to jeden z najważniejszych elementów budowania świadomej i skutecznej strategii biznesowej (i marketingowej). Odpowiednio zaplanowane i przeprowadzone warsztaty strategiczne mogą znacząco wpłynąć na długoterminowy sukces firmy. Są one...
Wyznaczanie celów osobistych – Moje podejście i przykłady
Cele są dobre. Wyznaczają kierunek, motywują, a dochodzenie do nich pozwala określić, na ile zmienia się nasze życie. Mają też drugą stronę. Zbyt intensywne myślenie o nich odbiera radość z rzeczywistości, ukierunkowuje umysł na to, czego nie mamy i odsuwa na bok inne...
32 książki, które przeczytałem w 2024 roku
Spis książek co roku na moim blogu z recenzjami to chyba już tradycja, bo trwa nieprzerwanie od lat. Zainteresowanych zapraszam do eksploracji książek przeczytanych w poprzednich latach, w tym w 2023 roku. Każdą pozycję staram się uzupełnić o krótki opis i moje...
Grafika AI – Przewodnik po generowaniu grafiki i zdjęć z AI
Każdego miesiąca dostajesz nowe możliwości generowania grafiki i realistycznych zdjęć z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. To, co kiedyś wydawało się kosztowne i dostępne jedynie dla marek z zasobnym portfelem, obecnie może wygenerować każda firma za kilka dolarów...
Jak zbudować markę osobistą? – Marka osobista krok po kroku
Marka osobista staje się coraz ważniejsza, niezależnie od tego, czy prowadzisz własny biznes, jesteś freelancerem, czy pracujesz w korporacji. Budowanie własnego wizerunku to skuteczny sposób na wyróżnienie się na rynku pracy, przyciąganie nowych klientów i budowanie...
Plan marketingowy – Instrukcja i przykłady, z którymi wyprzedzisz rynek
Dobrze przemyślany plan pozwala nie tylko dotrzeć do nowych klientów, ale również budować długotrwałe relacje z obecnymi odbiorcami. W artykule wyjaśniam krok po kroku, czym jest gotowy plan marketingowy, co powinien zawierać, jak przygotować harmonogram działań...
Porozmawiajmy o Twoim wyzwaniu
Rozwijaj firmę ze mną
kontakt@adrianpredkiewicz.pl