fbpx
Czas czytania: 3 minut

Hasło reklamowe, czyli myśl przewodnia marki lub kampanii. Słusznie traktowany jako jeden z najważniejszych elementów, gdy chcemy przekazać konkretną myśl o swojej firmie, produkcie lub usłudze. Wymyślenie sloganu reklamowego, który zapadnie w pamięć, dopasuje się do charakteru marki, a jednocześnie zyska popularność wśród potencjalnych klientów nie jest takie proste. Wymaga nie tylko kreatywności ale też wiedzy i zadbania o odpowiedni proces twórczy. Przeczytaj artykuł i stwórz swój własny slogan.


Hasło reklamowe – Jak stworzyć kreatywny slogan? Jaki powinien być?

Niezależnie od tego, czy tworzymy hasło reklamowe dla telefonu, hotelu, sklepu odzieżowego, bolidu formuły 1, czy dla elementu wnętrza trafiającego właśnie do oferty sklepu, powinniśmy zadbać o kilka czynników. Wpłyną one na to, czy ostatecznie stworzony slogan będzie atrakcyjny dla odbiorców. Siłą rzeczy nawet, gdy złamiemy którąś z zasad później w imię kreatywności i przełamywania schematów, warto dowiedzieć się wbrew której zasadzie działamy.

Prosty – Slogan reklamowy nie może być zbyt skomplikowany. Konsument  nie może zastanawiać się, co oznacza. Prawdopodobnie spotka się z nim widząc jedną z wielu kampanii reklamowych, banerów, reklam na facebooku lub w innym kanale. Nie będzie miał czasu, aby interpretować trudne lub niezrozumiałe hasło reklamowe. Najlepsze slogany reklamowe są jednocześnie możliwie proste i zwięzłe.

  • Think Different (Apple)
  • Volvo. For Life (Volvo)
  • The best or nothing (Mercedes)
  • Connecting People (Nokia)

Podkreślający najważniejszą cechę – Każda marka posiada swoją cechę lub kilka, które czynią ją wyjątkową. Punkt łączy się poniekąd z tymi użytymi powyżej. Postarajmy się, aby hasło reklamowe dla firmy zawierało jej clue marki lub wyraz, który sugerował będzie jej zakres usług.

  • Włosy pod kontrolą (Wella)

Wyróżniający się z tłumu / oryginalny – Prostota to nie wszystko. Czym byłby slogan reklamowy, gdyby był prosty, lecz prawie taki sam, jak innych firm w branży? Dlaczego Volvo znane jest z bezpieczeństwa, Rolls Royce z luksusu, a Toyota z niezawodności? Oprócz intensywnych przekazów i kampanii reklamowych realizowanych przez te marki przez lata, przekaz można odczytać już ze sloganów reklamowych. Jeżeli nie jesteś pewny, czy Twój slogan rzeczywiście się odróżnia, warto skorzystać z konsultacji.

  • Trusted to Deliver Excellence (Rolls Royce)
  • Auto bierze się z banku (LUKAS Bank)
  • Dobre, że palce lizać (KFC)

Zgrany z marką / spójny – Patrząc na tę zasadę pierwszy raz, może wydawać się ona rzeczywista. Jak to się dzieje jednak, że tak często patrząc na slogan nie potrafimy połączyć go z branżą, w której działa dana marka? Brakuje mu spójności! Dopiero, gdy zadbamy o to, by hasło było spójne z działalnością i chociażby podprogowo sugerowało, co robimy, mamy duże szanse na sukces. Ważne, aby klient połączył, nawet podświadomie kropki i powiedział “aha, fajne!”. Dbajmy o to, aby slogan zgrywał się też z realizowaną przez nas długoterminową strategią i innymi hasłami używanymi w przeszłości.

  • Ubrania ściśle fajne (Top Secret)
  • Buy it. Sell it. Love it. – Kupuj. Sprzedawaj. Kochaj. (Ebay)
  • Eat fresh – Jedz świeżo (Subway)

Tricki i inne pomoce – Jak podrasować slogan reklamowy i sprawić, by został w głowie konsumenta na dłużej?

  1. Umieszczenie podobnych sylab w podobnych miejscach

Zabieg pozwala sprawić, że slogan reklamowy miło zabrzmi w uszach konsumenta. Pozwala mu stać się bardziej gładkim i melodyjnym w wymowie. Polega na umieszczeniu sylaby na początku lub w innym miejscu poszczególnych wyrazów w haśle.

  • CCC – Cena Czyni Cuda (CCC)

2. Zabawa słowami i ich znaczeniem

Innym sposobem jest pewnego rodzaju zabawa słowami i ich znaczeniami. Wiele marek w ten sposób przekształca także znane przysłowia sprawiając, że powstają śmieszne hasła reklamowe. Od wymyślenia śmiesznego i chwytliwego hasła reklamowego natomiast tylko chwila do zdobycia serc odbiorców przy kampanii marketingowej.

  • Dobrze posiedzieć przy żubrze (Żubr)
  • Wieczorem żubr podchodzi bardziej (Żubr)
  • Zabawa tkwi w Toffifee (Toffifee)

3. Przeciwstawienia

Hasło reklamowe to także pole do popisu w przypadku zaskakiwania konsumenta.

Tworzenie podobnych zestawień ma tworzyć w użytkowniku zdziwienie lub pewnego rodzaju dysonans poznawczy spowodowany użyciem niestandardowej cechy produktu i porównując ją do reszty “podobnych” produktów. Zamiast mówić “coś jest takie” mówimy “coś jest nie takie (jak teoretycznie powinno być)”. Np. z ten sposób mówiąc o takim produkcie jak ciasto możemy zdziwić użytkownika, że nie zawiera cukru (gdy on wyobraża sobie takie produkty jako bardzo słodkie).

  • Tyle świeżości i tylko dwie kalorie (Tic Tac)

Tworzenie sloganów i haseł reklamowych powinno wydawać się teraz nieco prostsze. Niezależnie, gdy to hasło dla restauracji, produktu mrożonego, marki samochodu, warsztatu, czy jakiejkolwiek innej firmy, powyższe zasady powinny pomóc w procesie kreacji. Jeżeli chciałbyś natomiast dłużej o tym porozmawiać, zapraszam do kontaktu.