Wybór odpowiedniego software house w sytuacji, gdy stoimy przed wyborem wykonawcy nowego serwisu lub strony internetowej nie jest łatwy. Szczególnie, gdy wiemy, że zaawansowane funkcjonalności i wysoką jakość kodu są w stanie dostarczyć często tylko najlepsze agencje interaktywne. Dokonując właściwego wyboru natomiast możemy mieć pewność, że otrzymany produkt interaktywny będzie na wysokim poziomie. Poniżej zebrałem kilka najlepszych agencji interaktywnych w Polsce, które wykonują projekty godne uwagi.


Top 5 agencji interaktywnych w Polsce – Ranking 

Fakt, iż agencji interaktywnych, które tworzą strony internetowe dla firm jest coraz więcej. Niestety znaczna większość z nich nie może pochwalić się rozbudowanym portfolio, co sprawia, że weryfikacja kompetencji i jakości usług jest znacznie utrudniona. Najlepszy software house w Polsce nie tylko powinien charakteryzować się case studies, w którym umieszczone zostały projekty przykuwające uwagę ale też doświadczeniem, atmosferą i poziomem relacji podczas współpracy z klientem. Subiektywnie można wyróżnić co najmniej pięć firm, które tworzą aplikacje, serwisy i strony internetowe dla firm.

Crafton – Agencja interaktywna z Poznania, która już od kilkunastu lat dostarcza najwyższej jakości usług zarówno na rynku w Polsce i poza nią. Swoje biuro ma też między innymi w Arabii Saudyjskiej. Zespół Craftona już dawno zrozumiał, że jedynie rozwiązania oparte o wysokie standardy user experience są w stanie odnaleźć się, gdy wymagania użytkowników rosną. Między innymi dlatego firma oprócz projektowania i kodowania aplikacji webowych, mobilnych, serwisów internetowych, stron i sklepów przeprowadza także badania UX, audyty, testy i konsultacje, aby w jak największym stopniu odpowiedzieć na potrzeby klienta przy konkretnym projekcie. 

Zaraz po wejściu na stronę Craftona możemy spostrzec dbałość o szczegóły, która charakteryzuje tą agencję. Wrażenie robi także portfolio, w którym znajdują się między innymi takie marki jak Uniwersytet Warszawski, Amica, Bank Santander, Ergo Hestia, Hilton i wiele innych. Podstrona z rozpisanymi case studies natomiast opowie nam odrobinę o tym, jak kreował się zakres prac przy wyszczególnionych projektach. Firma zadbała o to, aby wszystko było intuicyjne, łatwe w odnalezieniu i czytelne, co czyni doświadczenie z nią jeszcze przyjemniejszym. Zwrócić uwagę można także na ich biuro w Poznaniu, które sprzyja kreatywności i relacjom pomiędzy pracownikami. Starannie zaprojektowane wnętrze na dwóch piętrach, sale konferencyjne i biura zostały dopracowane w taki sposób, aby każde spotkanie z klientem, negocjacje, burza mózgów lub konsultacja zespoły odbywała się w miłej i przyjaznej atmosferze. 

Mówi się, że szewc w dziurawych butach chodzi i zazwyczaj teoria potwierdza się, gdy spoglądamy na strony internetowe najlepszych agencji interaktywnych w Polsce. Mimo pracy przy ogromnych projektach czasem własna strona nie jest dopracowana, czego nie można powiedzieć o firmie Crafton. Zarówno struktura strony, jak zaplanowane starannie user experience i jakość interakcji, jakiej doświadcza użytkownik podczas poruszania się po witrynie są na najwyższym poziomie, a dotarcie do dowolnej, pożądanej części lub informacji nie stanowi żadnego problemu. 

K2 – Agencja interaktywna o szerokim zakresie usług i możliwości podczas współpracy. Strona internetowa informuje nas o tym, że firma przykłada wagę do budowy kompleksowej drogi konsumenta od rozwijania marek w internecie, poprzez tworzenie różnego rodzaju produktów cyfrowych aż po transformacje biznesów za pomocą doradztwa. Wyróżnić można co najmniej kilka dużych marek, które znajdują się na stronie. Należą do nich między innymi Orlen, Heineken, PGE i Carrefour. Kreowanie kompleksowego doświadczenia konsumenta z marką oznacza szeroki zakres usług, gdyż agencja oprócz serwisów i innych produktów interaktywnych wykonuje także reklamy do TV i nowych mediów. Niestety trudno jest znaleźć w witrynie obszerne case studies, co wcale nie oznacza, że zespół nie jest gotowy opowiedzieć o współpracach podczas konsultacji. 

Gong.pl – Znaleziona w internecie agencja zajmuje się między innymi tworzeniem komunikacji marketingowej, analizą, strategią, a także tworzeniem platform i aplikacji internetowych. Pracowała między innymi dla ING, Huawei i Douglas, lecz na stronie także nie znajdziemy obszernych case studies, na podstawie których moglibyśmy zweryfikować szczegóły poszczególnych projektów i zakresu prac. 

Insignia – Firma, na której znajdziemy studium przypadku kilku obsługiwanych klientów. Agencja interaktywna łączy marki z konsumentami za pomocą nowoczesnych technologii tworzeniu produktów interaktywnych. Dokłada starań do tworzenia treści samodzielnie na blogu, a jej klientami zostały między innymi takie marki jak Bosh, Siemens i Góralki, co daje firmie sporą wiarygodność jako partnera do współpracy w przyszłości. Agencja interaktywna ma swoją siedzibę w Krakowie, a usługi (w tym tworzenie stron internetowych dla firm) wykonuje głównie na rynku Polskim. 

180 hb – Agencja kreatywna z Warszawy, która uczestniczyła między innymi w realizacji serii spotów i strategii dla firmy olx.pl, które odbiły się w sieci ogromnym echem. Udostępniono je, a następnie materiały rozeszły się z pomocą użytkowników po całym internecie pokazując, że olx.pl stara się dbać zarówno o klientów, jak sprzedawców. Firma otrzymała także liczne nagrody za kreatywne pomysły i realizacje, a dodatkowo to dzięki niej mogliśmy oglądać w Warszawie niezniszczalną tęczę, czym słusznie chwali się na swojej stronie internetowej. Szeroki zakres oferowanych usług sprawia, że duże firmy czują się komfortowo oddając w ręce firmy losy kampanii i produktów interaktywnych. Rozpisane studium przypadków pozwala na weryfikację zakresu prac w większości projektów i wyciągnięcie wniosków. 

VML – Agencja działająca nie tylko na rynku w Polsce, gdyż na jej stronie internetowej można zobaczyć informacje także o Australii, Brazylii, Kolumbii, Indiach, Indonezji, Włoszech, Malezji i Meksyku. Doświadczenie na różnego rodzaju rynkach wykorzystują z pewnością do jeszcze lepszego zrozumienia konsumenta końcowego i dopasowania rozwiązań do jego realnych potrzeb. Niestety podczas poruszania się po stronie internetowej można spostrzec, że poszczególne podstrony mogłyby ładować się szybciej. 

OS3 – Agencja, która swoją siedzibę posiada w Rybniku, a biuro w Warszawie. Praktycznie po chwili po wejściu na stronę i rozpoczęciu przeglądania możemy spostrzec, że na pierwszy plan wysuwają się zdjęcia. Jeżeli klikniemy w jedno z nich, przeniesie nas do studium przypadku konkretnego projektu, gdzie przeczytamy o zakresie współpracy i innych szczegółach, które mogą interesować każdą firmę, która obecnie poszukuje kompetentnego wykonawcy na terenie wspomnianych miast w Polsce. 


Najlepsze strony internetowe – Jak wybrać agencję, która sprosta oczekiwaniom? 

Wybór najlepszego software house’u w Polsce jest trudny, gdyż nie ma uniwersalnej zasady, według której można obiektywnie stworzyć ranking. Warto pamiętać, że przy wyborze liczy się dopasowanie do konkretnej branży i firmy. Jeżeli dana agencja interaktywna posiada doświadczenie, które budowała przez długie lata, lecz w innym sektorze biznesu niż nasz, może warto poszukać takiej, która wcześniej realizowała projekty podobne do planowanego przez nas. Wtedy mamy pewność, że wykorzysta naukę wyniesioną z poprzedniej współpracy również przy budowie naszego serwisu, aplikacji lub strony internetowej. 

Bardzo ważne jest, aby sprawdzić, czy konkretna firma nadąża za nowościami na rynku i zmieniającymi się trendami. Strony internetowe nie powinny wyglądać w taki sam sposób, jak tworzono je kilkanaście lat temu, a jednak wiele firm nadal oferuje tego rodzaju jakość. Użyteczne sklepy i serwisy internetowe to połączenie optymalizacji przyjaznej wyszukiwarkom, user experience przyjaznemu użytkownikom i funkcjonalności, które pomogą w wykonaniu dowolnej, pożądanej akcji sprawnie i bez komplikacji. Na co warto zwrócić uwagę wybierając agencję do stworzenia produktów interaktywnych? 

Portfolio i case studies – Elementy, które należą do najważniejszych, gdy szukamy wykonawcy serwisu, sklepu, aplikacji lub strony internetowej. To dzięki konkretnym przykładom jesteśmy w stanie wyciągnąć dokładne wnioski i oszacować, w jakim stopniu firma jest w stanie wnieść wartość biznesową tworząc użyteczny produkt. Same marki już nie wystarczą, a znacznie bardziej przydatne okaże się przeanalizowanie zakresu wykonywanych przy danym projekcie prac. Jeżeli firma nie udostępnia tego typu informacji na swojej stronie internetowej, warto o nie zapytać już podczas pierwszej rozmowy. 

Zespół i siedziba – Jakie kompetencje posiada firma w zespole? Jakie są standardy pracy w danej agencji? Tego rodzaju informacje możemy uzyskać zarówno podczas pierwszych rozmów, jak sprawdzając działania w mediach społecznościowych. Przy odrobinie szczęścia zobaczymy tam co najmniej kilka informacji na temat życia w firmie i satysfakcji pracowników z pracy. Siedziba jest ważna natomiast w sytuacji, gdy nie firma nie jest przyzwyczajona i przystosowana do współpracy zdalnej. Jeżeli wymagane będą wizyty i spotkania z zespołem agencji, dobrze będzie kierować się miejscem działalności i siedzibą. Kilka najlepszych agencji jednak bardzo dobrze wykształciła możliwości współpracy zdalnej, dzięki czemu są w stanie przeprowadzić klienta przez cały proces w sposób zapewniający komfort i satysfakcję z komunikacji na bieżąco i szybkiej informacji zwrotnej. 

Doświadczenie – Lata obecności na rynku to zazwyczaj też ogrom zebranych doświadczeń i wykonanych różnej wielkości projektów. Zespół i agencja interaktywna natomiast na przestrzeni czasu uczy się organizować pracę, przepływ informacji i inne aspekty współpracy w efektywniejszy sposób. Komunikacja pomiędzy wykonawcą a zleceniodawcą jest bardzo ważna, a jeżeli nie określa jej konkretny, dostosowany do potrzeb proces istnieje ryzyko, że informacje zostaną przekazane w sposób niezrozumiały. To natomiast przyczyni się do kształtu końcowego produktu i konieczności wnoszenia dodatkowych modyfikacji. 

Mam nadzieję, że teraz wybór najlepszego dla konkretnej firmy software house’u w Polsce do realizacji każdego następnego serwisu, aplikacji lub strony internetowej będzie znacznie prostszy!

Pin It on Pinterest

Share This