fbpx
Zaznacz stronę
Czas czytania: 4 minut

Piksel Facebooka już pewien czas temu stał się podstawą działań reklamowych, które mają w jakikolwiek sposób zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym lub stronie. Niezależnie, czy mamy do czynienia z branżą usługową i skierowaniem do kontaktu, czy ecommerce. Piksela jednak trzeba umieć wdrożyć, aby zbierał dane, które w następnej kolejności posłużą nam między innymi do tworzenia remarketingu. 


Piksel Facebooka – Czym jest? 

Jeżeli nie wiesz, co to Piksel Facebooka, właśnie od tego powinniśmy zacząć. Mówiąc prosto, to fragment kodu, który po umieszczeniu w odpowiedniej części kodu w witrynie zacznie zbierać dane. Zbiera je natomiast nie bez powodu. Robi to po to, byś mógł później wykorzystać je kierując reklamę do osób, które wcześniej już odwiedziły Twoją witrynę (skierować do nich kampanię remarketingową). 

Piksel Facebooka nie wpływa w żaden sposób na sam wygląd zewnętrzny witryny. Jest niewidoczny, aczkolwiek warto wspomnieć w polityce prywatności, że korzystamy z jego możliwości (jeżeli to robimy). 


Jak wdrożyć Piksel Facebooka? 

Skuteczna reklama na Facebooku w zdecydowanie większej ilości przypadków wymaga zainstalowania Piksela Facebooka w witrynie lub sklepie internetowym. Umożliwia to bowiem tworzenie niestandardowych grup odbiorców w menedżerze reklam Facebooka. Reklamy stworzone w ten sposób w wielu branżach cechują się wyjątkowo wysoką skutecznością. Przykładowo w sklepach internetowych uznaje się je za konieczność. 

Mówiąc o tym, że większość firm dobrze wyjdzie na instalacji Piksela Facebooka, nie mówię oczywiście, że potrzebny jest wszystkim. Istnieją przypadki, gdzie ruch według zamiaru ma być generowanu na Facebooku i na tym Facebooku najlepiej, aby pozostał. Przykładem może być rekrutacja, w której wszystkie informacje znajdują się w ogłoszeniu lub innej treści, którą promujemy. Nie mamy potrzeby wtedy kierować użytkowników dodatkowo na stronę, gdy mogą wysłać aplikację / formularz lub dane kontaktowe wewnątrz portalu. Niemniej jednak sam w znacznej większości przypadków zalecam jego wdrożenie. Jak to zrobić na własną rękę? 

Wszystko wykonasz z poziomu menedżera reklam. Zacznij od przejścia w jego miejsce rozwijając pasek w prawym górnym rogu (tak jak przy wylogowywaniu) i klikając “zarządzaj reklamami”. 

  1. Wybierz specjalną zakładkę “Piksele” w menu 

Gdy przejdziesz do zaznaczonej zakładki, jesteś prawie na miejscu. Następnie musisz jedynie nazwać swój Piksel i zacząć wdrażać do strony lub sklepu internetowego. 

2. Wybierz metodę wdrożenia Piksela Facebooka 

Poniżej zaprezentowałem Ci metody, które zobaczyć w następnej kolejności tworząc Facebooka. 

Dodaj kod przy pomocy integracji partnera – Jeżeli posiadasz stronę internetową lub sklep na WordPressie, jesteś w domu! Kliknij we wspomnianą opcję i podążaj za instrukcją. Facebook posiada gotowe procedury w tym przypadku, dzięki czemu nie będziesz musiał niczego wklejać bezpośrednio w kod strony ani prosić o to programisty. Nie wymaga ingerencji w strukturę witryny, a jedynie wgrania konkretnej wtyczki (Tracking Code Manager). Wdrożyć kod Piksela na Facebooku możesz też za pomocą Google Tag Managera i jest to najbardziej zaawansowana opcja. Aby to zrobić, potrzebna Ci będzie wiedza na temat wspomnianego narzędzia. 

Dodaj ręcznie kod Piksela do witryny – Jeżeli klikniesz wspomnianą opcję, przejdziesz jednocześnie do sekcji, w której zobaczysz kod. Możesz wkleić go samodzielnie do witryny w sekcji <head> lub zlecić to zadanie programiście (lub innej osobie, która zajmuje się tego rodzaju obowiązkami w firmie). 

Wyślij e-mail z instrukcjami do twórcy – Opcja stworzona specjalnie dla osób, które nie posiadają na obecną chwilę kompetencji lub uprawnień do wklejenia Piksela na stronę lub sklep internetowy. Wtedy otrzymują one właśnie tą opcję, aby osoba za to odpowiedzialna dostała wszystko razem z instrukcją (od razu wtedy wie, co wysyłający miał na myśli). Taki ten Facebook właśnie jest sprytny. 

3. Podążaj za instrukcjami Facebooka 

Facebook w każdym z przypadków dokładnie opisał krok po kroku to, jak powinno się wdrożyć Piksel i z niego korzystać. Wystarczy, że będziesz postępował dokładnie tak, jak wskazują kroki. Jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie, w wyświetlonym później okienku odkryjesz, że Piksel Facebooka zanotował ruch, a Ty możesz wykorzystywać te dane. 

Pewnie ucieszy Cię także fakt, że Facebook na przestrzeni czasu znacznie ułatwił zarówno instalację Piksela jak konfigurację zdarzeń. Nie zdziwiłbym się, gdyby całość działań za kilka lat, a nawet miesięcy, zamknęła się w jeszcze mniejszej liczbie kroków do odbycia. 


Rodzaje Piksela Facebooka – Jakie dane można zbierać? 

Jeżeli zastanawiasz się, czy zbieranie ogólnych danych to wszystko, to nawet nie kilka procent wszystkich możliwości. Poniżej przedstawiam jeszcze kilka z nich. Okazuje się, że Piksel Facebooka ma kilka rodzajów, a każdy rodzaj inne możliwości wykorzystania. Jakie przykładowo?

Odpowiadając na to pytanie dobrze będzie wykorzystać narzędzie do konfiguracji zdarzeń. Pozwala ono bezpośrednio na naszej stronie lub sklepie internetowym dodawać nowe zdarzenia do śledzenia. Możesz śledzić konkretny przycisk na stronie lokalu usługowego, aby w następnej kolejności skierować reklamę do osób wchodzących w niego w ciągu ostatnich 30 dni. Niech to będzie podstrona ofertowa, po której użytkownicy nie podjęli kontaktu. Czy już widzisz, ile możliwości dopasowanej reklamy tworzą podobne zabiegi? 

Możesz zrobić to także po prostu wpisując dany adres url (link), który Piksel Facebooka ma później odczytać jako konkretne zdarzenie. Nazywa się to specjalistycznie konwersją niestandardową.

Możesz dodać nawet wartość kliknięcia poszczególnego przycisku, dokładnie mierzyć konwersję z reklam, ich opłacalność i na bieżąco monitorować optymalizację. 


Co zrobić, gdy Piksel Facebooka nie działa? 

Jeżeli Piksel Facebooka w Twoim sklepie internetowym lub stronie nie działa, koniecznie skontaktuj się z osobą odpowiedzialną za wspomnianą witrynę. Gdy to nie pomoże, istnieje spora szansa, że potrzebny będzie programista. 

Kolory przy instalacji Piksela sygnalizują Ci, gdy coś będzie nie tak:

  • Zielony – Wszystko ok 
  • Żółty – Coś nie tak z częścią danych 
  • Czerwony – Nie działa
  • Szary – Brak Piksela w sklepie lub na stronie 

Piksel w sklepie internetowym lub na stronie – Odkryj możliwości 

Piksel w sklepie internetowym i instalacja zdarzeń może wymagać pomocy programisty lub dokładnej znajomości Google Tag Managera. 

Odnośnie reklam w wykorzystaniem danych zbieranych przez Piksel, dużo zależy od Twojej kreatywności i znajomości narzędzia. Kluczową rolę odgrywa również strategia marketingowa i lejek sprzedażowy firmy, przez który mamy przeprowadzać jako firma potencjalnych klientów. Dopiero posiadając te dwie rzeczy możemy tworzyć kampanie reklamowe w mediach społecznościowych i nie tylko. Wszystko w sposób zorganizowany i precyzyjny docierając do odbiorców, którzy naprawdę potrzebują lub chcą zakupić dane produkty lub usługi.

Facebook
LinkedIn
Instagram