fbpx
Zaznacz stronę
Czas czytania: 5 minut

Remarketing na Facebooku to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod reklamy patrząc na środkowe etapy lejka zakupowego i przesuwanie naszego klienta coraz dalej w jego głąb. Szczególnie w sklepach internetowych, w których remarketing oparty o katalog produktów może zdziałać bardzo dużo. Może samemu zdarzyło Ci się kupić coś natykając się najpierw na tą reklamę? Poniżej wyjaśniłem dokładnie z czym się je reklamy remarketingowe na Facebooku i jak je tworzyć, aby zweryfikować ich skuteczność. 


Remarketing na Facebooku – Co to jest? 

Jeżeli pierwszy raz słyszysz wyrażenie, którym jest remarketing na Facebooku, podrzucam małe wyjaśnienie. To, w skrócie rodzaj reklamy, która trafia do odbiorców, którzy wcześniej zetknęli się już z Twoją marką. Mogli wejść na Twoją stronę internetową, odwiedzić sklep internetowy lub prowadzić interakcję z Twoim kontem na Instagramie (to tylko kilka przykładów). Tworząc reklamę remarketingową więc trafiasz do osób na etapie, w którym mogą Cię już znać, aby przeprowadzić je dalej w swoim lejku sprzedażowym i zbliżyć do zakupu lub dokonania jakiejkolwiek innej akcji. 

Można wspomnieć też, że o ile firmy usługowe czasem radzą sobie dobrze bez tego rodzaju, o tyle w przypadku sklepów internetowych jest ona niemal obowiązkiem sprzedawców. Pozwala ona skierować do odbiorców między innymi dynamiczną reklamę produktową kierującą użytkowników prosto do sklepu. Prosto do produktów, które mogą ich zainteresować na podstawie tych, które przeglądali ostatnim razem będąc w witrynie. 


Rodzaje remarketingu na Facebooku i Instagramie 

Śmiało można prowadzić reklamę remarketingową do odbiorców, którzy odbyli jakąkolwiek interakcję ze stroną na Instagramie, Facebooku lub witryną internetową lub sklepem. Oto kilka przykładów: 

  • osoby oglądające w przeszłości nasz materiał wideo, 
  • osoby odwiedzające konkretną podstronę w naszym sklepie internetowym w ciągu ostatnich 30 dni, 
  • konsumenci zapisani do newslettera 
  • użytkownicy, którzy mieli interakcję z naszym kontem firmowym na Instagramie w ciągu ostatnich 60 dni 

To tylko kilka przykładów, które mają pokazać Ci jak dużo zastosować mają tego rodzaju działania promocyjne. Warto wspomnieć też, że podobnie jak w przypadku kampanii “normalnej”, możemy klientów tak samo zawężać i targetować. Wtedy jednak mamy do dyspozycji jedynie tych z wybranej grupy remarketingowej, co znacznie ułatwia zadanie, gdy np. chcemy doprowadzić do sfinalizowania transakcji osoby o danych zainteresowaniach, które dotarły do danej podstrony w naszej witrynie. 

Rozdzielamy też rodzaje remarketingu na Fb i Insta uwzględniając sposób tworzenia reklamy 

Manualny remarketing – To reklama, która skierowana jest do stragetowanej grupy remarketingowej, lecz sama kreacja jest stworzona przez nas. Ręcznie ustawiane są wszelkie elementy reklamy, materiały graficzne. My również w tej opcji wybieramy produkty, które chcemy promować w ramach jednej kampanii. 

Remarketing dynamiczny, czyli Facebook doskonałym kanałem reklamowym dla ecommerce – Może być to właśnie sprzedaż z katalogu. Polega na tym, że algorytm Facebooka wyświetla w reklamie użytkownikowi produkty z katalogu w sklepie na Facebooku, które prowadzą do Twojego sklepu internetowego. Wtedy na podstawie poprzednich wyświetleń lub odwiedzin, kompletowania koszyka i innych czynników, użytkownik widzi przed oczami produkty, które mają wpisywać się w jego oczekiwania. Wbrew pozorom algorytm bardzo dobrze radzi sobie z tego rodzaju reklamą. 

Instalacja Piksela niezbędna przy remarketingu ze strony www lub sklepu internetowego 

Remarketing ze strony www wymaga instalacji Piksela Facebooka i zarejestrowania w nim poszczególnych zdarzeń. Zdarzenia, to inaczej konwersje, tyle że podczas konfiguracji Piksela właśnie zaznaczamy, co dokładnie jest dla nas konwersją. Dodatkowo możemy wskazać, ile dane działanie jest dla nas warte, aby poprawić swoją analitykę w następnym etapie.


Jak zrobić pierwszą, prostą kampanię remarketingową na Facebooku? 

Zrobienie pierwszej, prostej reklamy remarketingowej na Facebooku wbrew pozorom nie wymaga dużo wysiłku. Jeżeli poprawnie skonfigurowaliśmy Piksela Facebooka i uzbierał on już pewną ilość zdarzeń, to przebyliśmy już znaczną część drogi. Pozostaje teraz posiadane dane wykorzystać i, że tak powiem, wrzucić do budowanej reklamy. Jak? 

Powinieneś posiadać: 

  • Zainstalowany i poprawnie skonfigurowany Piksel Facebooka 
  • Założony menedżer firmy na Facebooku
  • Zintegrowany sklep z Facebookiem (a dokładniej dodany katalog produktów, sklep na Facebooku) 

Facebook Ads pozwala nam na tworzenie reklamy, jak już wyżej wspomniałem, z katalogu produktów na podstawie zdarzeń z Piksela Facebooka lub grup niestandardowych odbiorców. Grupy niestandardowe odbiorców pozwolą Ci właśnie wyselekcjonować te, które już miały konkretne, wybrane interakcje z Twoją firmą. 

Znajdziesz je w drugim etapie tworzenia reklamy Facebook Ads w menedżerze reklam. Tutaj: 

Następnie pojawi Ci się okno, w którym zobaczysz, ile masz możliwości i jakie stoją wymagania przed skorzystaniem z każdej z nich. 

Bez problemu możesz ze swoją reklamą remarketingową trafić przykładowo do: 

  • Osób będących u Ciebie fizycznie (np. zostawiły kontakt ze zgodą na targach lub na wydarzeniu firmy) 
  • Konsumentów mających kontakt z Twoją stroną na podstawie spędzonego czasu lub częstotliwości wizyt 
  • Użytkowników, którzy weszli w daną interakcję ze stroną na Facebooku lub Instagramie. 

Jeżeli odczuwasz ciekawość, zachęcam do samodzielnego przeklikania poszczególnych opcji i sprawdzenia możliwości, które można wykorzystać. Później, na podstawie takiej wiedzy, będziesz w stanie jeszcze lepiej dopasować konkretne działania, komunikaty, teksty i kreacje graficzne lub wideo do strategii marketingowej i etapu, na którym znajduje się potencjalny klient. 


Przydatne, dodatkowe wskazówki 

Zobacz, kiedy najlepiej korzystać z remarketingu na Facebooku: 

  • gdy chcesz doprowadzić do finalizacji sprzedaży (np. w przypadku porzuconego koszyka lub opuszczeniu sklepu po wejściu na podstronę z check outem – płatnością),
  • kiedy Twoim celem jest większa personalizacja reklamy do potrzeb konkretnych odbiorców na danym etapie ścieżki zakupowej. Inną reklamę wtedy skierujesz do osób, które weszły na stronę z formularzem kontaktowym i go nie wypełniły i do innych, gdy przeczytały kilka Twoich tekstów blogowych, lecz nic poza tym. 

Skuteczne kierowanie reklamy remarketingowej. Jak zawężać odbiorców, do których chcemy skierować przekaz? 

  • Wchodzących do konkretnego produktu więcej niż kilka razy (np.1 lub 2)
  • porzucone koszyki (klasyk – pamiętaj o wykluczeniu osób, które dokonały zakupu),
  • odejście ze strony z płatnością, 
  • przeszli klienci (jeżeli ktoś już u Ciebie kupił, pozyskanie go na komplementarny produkt będzie znacznie tańsze niż zdobywanie w kółko nowych klientów),
  • kierowanie tylko do osób zainteresowanych konkretną kategorią produktów (większą grupą produktową z konkretnej półki cenowej).

Skoro już wiesz jak technicznie stworzyć prosty remarketing na Facebooku – Jak jeszcze można wpłynąć na wynik? 

Remarketing na Facebooku to nie jak wielu osobom się wydaje samo ustawienie reklamy pod względem technicznym. Nawet najlepiej zoptymalizowana reklama nie przyniesie spektakularnych wyników, gdy razem z nią nie idzie kreacja przyciągająca uwagę i interesujący tekst wraz z wezwaniem do działania. Zwróć więc uwagę zarówno na dobór interesującego tekstu i nawiązanie do tego, co jest celem reklamy. Zawrzyj CTA (Call To Action – wezwanie do działania). A w przypadku, gdy tworzysz reklamę manualnie, wybierz wideo lub materiały graficzne, zdjęcia, w taki sposób, aby odpowiadały reklamowanej ofercie i przyciągały uwagę / zachęcały. 

2 rzeczy: profesjonalny copywriting (treść i nagłówek reklamy) i materiał (wideo, grafika lub zdjęcia) dopełnią całość pozwalając Ci uzyskać lepsze wyniki niższym kosztem. 

Podsumowanie – Dla kogo remarketing na Facebooku i Instagramie? 

Remarketing na Facebooku i na Instagramie znacznie ułatwia organizację działań reklamowych w czasie. Nie instalując Piksela Facebooka w sklepie lub na stronie internetowej marnujemy ogromną ilość potencjału. Decydując się na rozpoczęcie tworzenia reklam z jego wykorzystaniem mamy szansę zmniejszyć koszty reklamy, a także kierować ją w sposób bardziej zorganizowany, dokładny, precyzyjny. To natomiast finalnie wpływa pozytywnie na efekt biznesowy w postaci większej liczby zamówień. Skontaktuj się ze mną, jeżeli będzie Ci potrzebna pomoc.

Facebook
LinkedIn
Instagram